Vandlås støbt i lejl fra 60'erne

Det flyder over når der børstes tænder, bad, opvask etc.

Der er ingen vandlås som kan tages ud.

Jeg prøvede med en rensespiral men den stødte bare ind i bunden. 

Har brugt gummisuger og varmt vand og afløbsrens det bliver ved med at fylde over.

Hvad kan man gøre?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ude i hjørnerne er der (messing)skruer, som du skruer ud, så kan du tage den del, der er vist på billedet op. Derefter kan du rense selve vandlåsen.


fase

Når du nu har fjernet alt ned til metallet, er der så ikke nogen huller i hjørnerne? Den tragtformede del bør kunne løsnes og tages op.


fase

Den er kalket godt og grundigt til , brug eddikesyre og når al kalken er væk , så burde du kunne lirke vandslåsen op , og det er ikke let............


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Ok, det var også nogle ældre herre der boede her.. så må jeg jo købe eddikesyre..vildt troede tragten var støbt men så er det "blot" kalk

Annonce

Nu har jeg banket med skruetrækker og hammer og der er syn til huller i 2 hjørner. Har banket alt rundt om væk. Nogle flere tips til hvordan jeg får den lirket af?

Prøv med noget rustløsner rundt kanten og på skruer. Lad stå og søbe mens du nyder et par øl på altanen.

Her efter går du ind og løsner skruerne og dasker lidt på tragten med en kæp. Så kan den nok lirkes løs ..


Elektronikteknikeren

Ok der er ingen skruer, men jeg køber rustløsner så...

Rustløsner, prøv i stedet med en skruetrækker stukket ind under det sted, hvor rusten har tæret metalet omkring skruehullet væk. Med lidt (brutal)vold, er der en change for at få skålen løs.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis