Må man fjerne adgangen til en krybekælder?

Godaften alle lds’ere😊

Vi har for nyligt købt et hus fra 1930’erne, hvor der er en krybekælder med en ca 60cm i højden.  

Sælger har oplyst os at grundet dårlig ventilation og råd deri, er der for 15 års tid siden revet al gulv i stueetagen op, skiftet alt træ mm, sat ekstra udluftning i, samt isoleret, og lagt noget fugt/dampspærre derned og der har ikke været nogle problemer med dette siden da.👌🏼

Adgangen til krybekælderen er på nuværende tidspunkt midt i stuegulvet under tæppet, og da vi godt kunne tænke os at ligge trægulve, står vi lidt i dilemmaet om hvorvidt vi skal lukke helt af for adgangen (der kan ikke umiddelbart laves adgang andre steder) eller vi skal lave en lem i trægulvet (😱😱 hvilket i mine øjne ville være helt forfærdelig grimt at se på) 

For at gøre en lort historie lang, er mit spørgsmål derfor; er det nødvendigt at have adgang til krybekælderen? Må/kan vi godt bare lukke for den nuværende adgang?

På forhånd tak!

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

uden at vide det med sikkerhed, ville jeg sige ja, Vi har også krybekælder, og der har aldrig været adgang til den, men hvis der er nogen samlinger af ledninger eller rør dernede, så må i IKKE.. der skal være adgang.. 

der vil vel altid være samlinger til f.eks radiatorer o.l. jeg har 70 cm krybekælder og har heller ikke adgang, men har dog overvejet at fjerne bunden i et skab for lave en lem der for at få adgang derned. at det er lovpligtgit at der er adgang det tvivler jeg på. ved et evt salg vil der blot stå i en tilstandsrapport at der ikke er adgang til krybekælder... slut prut :-)

Hvis vi lukker helt af, er planen også at trække nogle nye rør istedet for dem der evt skulle have samlinger dernede, så vi ikke risikerer at skulle rive gulvet op akut 😬

Men dejligt at der findes andre uden adgang til deres 😊

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis