Perfekte fuger

Simpelt spørgsmål; Hvordan laver man de flotteste/bedste fuger omkring dør/vinduer udendørs. ?

Jeg skal ha malet døre/vinduer hvide og så kommer der sorte fuger i bagefter.


Side spørgsmål; Hvordan fjerner jeg nemmest de gamle fuger ?


Steven
Simpelt spørgsmål; Hvordan laver man de flotteste... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det er da helt sikkert en fordel med en el-fuger, jeg ville dog vælge en med trinløs hastighed.

Skift bagstop, de koster ikke alverden.

Mvh.

Mikkel


grimling100 skrev den 28-05-2018 20:21:53

Jeg vil da gøre et forsøg. Og hvis ikke det bliver pænt, må jeg jo bare prøve igen   

Med silikone har du ét forsøg. Den sidder rigtig godt fast og kan kun fjernes mekanisk - du får langt gråt skæg inden du er færdig.

Nu er det jo et stort projekt, så det kan godt bære nogle indledende øvelser. Jeg ville lave nogle testfuger, hvor det ikke gør noget at det bliver grimt, så du får lidt erfaring i hvordan materalet er at arbejde med.


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

Dan H: Det var måske ikke en helt så dum idé  

Syntes det sværeste at undgå er når man skal glitte fugen, at "siderne" på fugen ikke står ud til alle sider og klistre vinduet til.
Men der må jeg jo så bare benytte malertapen.
Vil dog ikke tro at tapen kan sidde fast på mursten, så der må jeg bare være ekstra forsigtig..



Steven

Malertapen kan faktisk god sidde fast på murstenene, i hvert fald hvis tapen er af rimelig kvalitet. 

Det er givetvis kun amatører der bruger noget sådant   , men jeg har nu haft stor glæde af også lige trække et stykke tape på murstenene, - har man lidt øvelse i brugen af afdækningstape, så tager det kun et øjeblik at tape rundt om et vindue, - og for mig giver det nogle pænere og skarpere fuger.  Og ikke mindst en noget hurtigere glitteproces, da man ellers skal være ekstrem påpasselig for at opnå en skarp linje på stenene.

Annonce

Hvis fugerne i muren er lidt tilbagetrukne, er det lidt svært at se hvor meget silikonemasse, der skal til for at fylde det rum op, hvis der sidder tape foran.


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

Ja, hør på Dan her. Malertape hører ikke hjemme her. Start stille og roligt (det var derfor at jeg anbefalede en trinløs), du bliver hurtigt bedre..

Jeg vil næsten sige at glittepindende er det det vigtiske, de SKAL være gennemblødt med sæbevand.

Når du bliver god til det så husk at sige til venner, bekendte og deslige at du ikke selv har lavet det, du bliver overrendt

Mvh.

Mikkel


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også