Male træ låger

Hej LDS

Jeg skal male nogle gamle træ låger hvide, jeg tror de er lavet af teak træ??

Har prøvet at male en enkelt låge med træ maling for at se om det ville kunne dække, men der slår sådan nogle gule åre igennem, sådan at lågen bliver gullig og ikke hvid? Kan jeg bruge denne til at overkomme problemet? https://www.bauhaus.dk/dyrup-spaerregrunder-0-75-l.html

Skal jeg fjerne det maling, som jeg har påført, eller kan jeg grunde oven på, og så male igen?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kan du ikke.

Teak er som udgangspunkt forbehandlet anderledes end nåletræ der forudsættes efterbehandlet.

Du bliver nødt til at komme med yderlige oplysninger for at vi kan skyde os tættere på løsningen.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Problemet med teak er, at det er olieholdigt og ofte er efterbehandlet med olie. Men de fleste teakmøbler og låger er dog lakeret. Men efterfølgende kan der godt være smurt olie på.

Vi skulle på et tidspunkt male nogle teakdøre hvide og løb ind i samme problem som dig. Uanset hvor meget maling man smurte på, så kom der brunt gennemslag.

Men så havde jeg en rest Sigma Renova Isotop Primer stående, fra et tidspunkt hvor vi skulle male trælofter hvide. 

Døren fik en gang af denne spærregrunder og problemet var løst. Herefter en gang alm. maling og intet gennemslag.

Vi sleb ikke den maling af, som døren havde fået forinden.

Der findes formentlig andre spærregrundere, som kan det samme, men ovenstående var virkelig god. Den har også den fordel, at den giver en hvid overflade, så ofte kan man grunde en gang med Sigma og så bare en enkelt gang alm. maling ovenpå, og problemet er løst.

I andre forbindelser har vi prøvet med noget, som var noget tyndt blåligt noget, men der havde vi slet ikke samme succes, som med ovenstående. Jeg kender ikke den du henviser til, og kan derfor hverken sige fra eller til. Men specifikationerne tyder på, at det også er en, som kan dække meget vanskelige ting.



Kurt B. Andersen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også