Firma til afrensning af mursten

Vi byggede et nyt hus for ca. et år siden med en sandfarvet mursten, men vi oplever desværre, at vi har steder både indenfor og udenfor, hvor murstene er blevet misfarvet, altså hvor de er lidt mørkere end de burde være.

Vores byggefirma har hele tiden sagt, at de skulle nok forsvinde med tiden, men de erkender nu, at det gør det nok ikke. De vil derfor gerne betale et firma for at afrense stederne, men de siger også de ingen erfaring har med det. De har derfor spurgt om vi har et ønske til et firma der skal gøre det.

Hvilke firma skal vi vælge til afrensning af vores mursten, hvis vi gerne vil have dem, som kan lave det bedste resultat?

Jeg har selv Googlet mig frem til følgende muligheder:
mvprodukter.dk
faldt.dk
protectos.dk

Er der andre vi bør overveje?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kommer meget an på hvilke misfarvninger der er tale om, og et år for farveændringer på mursten er ikke meget. 

Er det inde i stenene så kan man ikke afrense det. Jeg ville tage kontakt til teglværket, for man kan meget let lave noget skidt om til noget meget værre.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Mit byggefirma tror det er mangan udtræk, men de siger også de ikke er eksperter på området.

Jeg har overvejet at lade det stå et par år, og se hvad der sker, men er simpelthen bange for det bliver værre, og tror derfor det vil være fornuftig med en afrensning, og herefter imprægnering.

Jeg har haft kontakt til teglværket, og de anbefaler jeg tager kontakt til mvprodukter.dk.

Udfordringen er vel også, at når du først har lavet indgrebet, så er byggefirmaet "off the hook" - da det er et firma du selv anviser/hyrer og byggefirmaet måske vil sige "det er ikke os der har aftalt indgrebet"

Jeg ville lade det være op til dem, at undersøge markedet og entrere med en. Så bliver det deres problem fortsat.

Jeg er enig med Brannigan her.

I min dagligdag møder jeg ofte sådanne problemer, og det skyldes oftest, at der ikke har været dækket af under opmuringen (og  efterfølgende), eller der har været anvendt syre på mursten der ikke tåler afsyring.

Jeg har en kunde, hvor murermesteren har haft en af de nævnte firmaer til at behandle et hus med masser af manganudtræk efter afsyring, med det resultat at der er kommet et gråligt skær på hele huset (gule mursten).

Kunne du lægge et billede op, og fortælle hvilken mursten der er tale om?


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis