Hurtigste rotorklipper - er det for naivt?

Har en del græs med bede, træer, gyngestativ, sandkasse. Forhave og baghave. Måske 600 kvm.

Vil gerne klippe så hurtigt som muligt. Min nuværende rotorklipper kører virkelig langsomt. Vil ikke have robot. Frontrider virker lidt som overkill og ret kostbart. 

Derfor tænkte jeg på hvad den hurtigeste rotorklipper er. Bred og høj ganghastighed. Skal bl.a. have bagudkast. Justerbart håndtag og lave vibrationer. 

Kan det fåes eller er det for naivt? Nogen bud?

Har en del græs med bede, træer, gyngestativ... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

På en Ginge Alto sidder i højre side en skærm over karburator. Under denne skærm sidder "fjederen" Den skal trækkes ret langt frem for at øge omdrejninger. 

Det hjælper ikke så meget kun at øge fremdrift, ved større hjul eller gearing. Der skal også mere omdrejninger på kniven for at den kan følge med til at slå græsset i den højere tempo. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Synes nu ikke knivhastigheden er et problem, bar kniven er skarp..

Motoren køre vel i omegnen af 3600 o/m, så kan kniven ikke følge med skal der godtnok en del fremdriftshastighed til

Alt efter type af maskine, og kniv, kunne man jo sætte 2 knive på så de danner et kors, så "dobler" man jo knivhastigheden.

Det prøvede jeg på en gammel havetraktor, det fungerede fint, jeg brugte det for at sænke motor o/m da maskinen larmede en del, så jeg kunne køre i et højere gear, det fungerede fint til en almindelig græsplæne.



Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis