Worx WG795E Robotplaneklipper

Hej.

Jeg har erhvervet mig en brugt WG795E og er ret glad for den. Jeg har dog en lille udfordring. På billedet har jeg afmærket det stykke den skal klippe. Det er ca 1400m2 og den kan klar 1500m2 så det burde være ok. Den kan dog bedst lide at klippe det øverste stykke afmærket med et rødt kryds. Den klipper også på det nederste stykke, men ikke så tit som på det øverste, kan jeg gøre noget for at afhjælpe det. Jeg har tænkt lidt i Zoner, men det understøtter den gamle maskine vel ikke? Hvad kan jeg gøre?

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at lægge noget Wire ud der hvor det lange stykke begynder, så den kun har en lille passage til det lange have stykke. Så kan det være at den opholder sig længere her, når den ikke bare kan havne på det brede stykke så let.


Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 25-05-2018 19:57:11

Prøv at lægge noget Wire ud der hvor det lange stykke begynder, så den kun har en lille passage til det lange have stykke. Så kan det være at den opholder sig længere her, når den ikke bare kan havne på det brede stykke så let.

 Hvordan tænker du, hvis jeg fx laver en lille bue vil der blive et stykke i mellem de to ledninger den ikke vil kunne klippe, ikke?

Hvor står basen? Du kan jo stille den der hvor du ønsker den skal køre mest, da den altid starter fra basen. 
Det bliver måske lidt vanskelig at få etablerer el i det fjerneste hjørne af haven. 

Har du undersøgt om der er softwareopdateringer til den?
Det med zoner er vel et software spørgsmål, så måske du kan opdatere dig til en løsning.


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Ikke en bue, men en wire som løber ud vinkelret på husgavlen f eks. Så der bliver et virtuelt stakit, som løber hen til hækken ved vejen men stopper eks. 2 meter før, så robotten har en smal passage her.


Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 25-05-2018 22:09:27

Ikke en bue, men en wire som løber ud vinkelret på husgavlen f eks. Så der bliver et virtuelt stakit, som løber hen til hækken ved vejen men stopper eks. 2 meter før, så robotten har en smal passage her.

 Der kan desværre ikke lade sig gøre, da robotten ignorere wiren hvis den ligger parallelt. 


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Annonce
jthyge skrev den 25-05-2018 21:16:12

Hvor står basen? Du kan jo stille den der hvor du ønsker den skal køre mest, da den altid starter fra basen.
Det bliver måske lidt vanskelig at få etablerer el i det fjerneste hjørne af haven. 

Har du undersøgt om der er softwareopdateringer til den?
Det med zoner er vel et software spørgsmål, så måske du kan opdatere dig til en løsning.

 Den kan desværre ikke opdateres, kan den skal det være på et værksted.

jthyge skrev den 25-05-2018 22:25:34

 Der kan desværre ikke lade sig gøre, da robotten ignorere wiren hvis den ligger parallelt. 

 Der er to senarier som kan testes, vil de begge fejle? 1, trække en ledning fra basen og ud mod hækken. 2 afisolere et lille stykke på kablet som løber langs hækken og trække et stykke ledning ud, op mod gavlen.

Jeg tror desværre ikke det vil virke, da robotten reagerer på magnetfeltet som ledningen laver. Hvis du har en blind ende løber der ingen strøm, og derfor ingen magnetfelt. 

Men lav et forsøg... Det skader jo aldrig. 


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Magnet? Jeg troede det var radiobølger den udsendte. Jeg så en video på youtube hvor en person ledte efter brud på kablet med en håndholdt radio koblet over på AM signalet? men jeg tror da jeg vil teste det af.

Du kan da trække de to wire ud med 10cm imellem, så skal den nok stoppe når den møder den første.

Så bliver der godt nok en lille stribe den ikke får slået, men det klares nok i hånden.


Elektronikteknikeren
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis