Klippo vil ikke køre på alkylatbenzin ?

Som angivet, så ville jeg være god ved mig selv og miljøet. Jeg købte derfor en dunk alkylatbenzin til 4-takter, som min ældre Klippo græsslåmaskine er. Tømte tanken, og fyldte derefter den nye benzin på. Den startede ok, men snart så begyndte den at hakke og prutte.
Efter et stykke tid gik den i stå, og derefter var den svær at få startet igen. Jeg prøvede at gi' den flere omdrejninger via fjederen, men lige så snart jeg slap den, gik den i stå. Efter at have bøvlet en times tid med fejlfinding, opgav jeg og hældte det gamle benzin på. Og efter et par forsøg fik jeg liv i den, og nu kører den som intet er hændt.

Er der andre som har haft lignende oplevelser, eller har ideer til hvad der kan være galt.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Lyder umiddelbart underligt da det skulle svare til almindelig 92 oktan benzin. Det kan jeg ikke give nogen forklaring på.

Noget andet er du formodentlig ikke spare noget miljø for udledning af alskens skadelige stoffer med en ældre plæneklippermotor selv om du fodre den med det rasende dyre benzin. Den er simpelthen så forurenende at du så var bedre tjent med at investere i en ny klipper med en moderne topventilet motor og bruge alm benzin i stedet.

Nå det var et sidespring, undskyld. 

God weekend.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Ja det lyder da underligt, prøv at kik datoen på alkylatbenzinen, om den skulle være for gammel, som jeg husker det kan det holde sig i 3 år.

Kan måske også være tilfældigt, at da du hælde den gamle benzin ud, at der kom s´kidt i en dyse, og når du så hældte alkylatbenzinen af igen, og påfyldte almindelig benzin, at skidtet så kom ud.

Hvis ikke alkylatbenzinen er for gammel, kan du jo give det et forsøg mere, men undlad at tømme klipperen for den almindelige benzin, bare kør den næsten tom.



Vi prøver igen, i morgen --

@  je_ns

Det var da en mulighed, jeg prøver at tjekke dunken næste gang vi kommer til ferieresidensen.

Så har vi lige været sydpå, for at slå græs. Der stod hverken produktionsdato, eller andre datoer på dunken. Det er ellers Onkel Haralds den bedste   

Jeg prøvede så med halvt af hver, med det resultat at Klippoen begyndte at skabe sig igen. Jeg fik dog slået græsset færdigt, men den kan altså ikke lide alkylatbenzin. Så jeg må benytte almindelig benzin, eller skifte motoren på den.

Passer plæneklippermotorer egentlig lige over, hvis det er rotorklippere. Jeg har nemlig kig på en brugt en, som jeg kan få for en 100 mand. Der sidder en 4,5 HK Honda på.

Du kan ikke regne 100 % med at den passer over, især hvis den er med fremtræk.

Men akslen skal jo have samme diameter, og længde, monteringshullerne kan man måske fikse, hvis de ikke passer.

Det var underligt med den benzin, men tror nu dem må være for gammel og har stået og afgasset helt.


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg tror vist at jeg er heldig. Her er et billede af en Klippo, med nøjagtig den samme Honda-motor på:

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis