Kan ikke skille fatning fra hinanden (Engangsfatning??)

Jeg prøver at skille den her fatning fra hinanden:




Men det kan jeg ikke finde udad, er der en særlig teknik til det? Eller er det sådan een som når man først har samlet den så kan den ikke skilles ad igen?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har ikke tidligere set lige bestemt den type. Men det er helt sikkert at det er blevet samlet. Jeg ville tage hårdt omkring bunden, og det stykke med udvendig gevind, og set om det kan give sig lidt frem og tilbage. Er det muligt kan der være en lille låsepal nede i fatningen der skal påvirkes samtidig. Ofte er det en del af den ene pol f.eks. den der vender nedad på det midterste billede. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

inde i fatningen hvor pæren skal sidde, sidder een af de to messingfjedre og låser fatningen sammen. Du skal bruge en lille fatningssrkuetrækker og trykke ned på fjedren. så går den ud af indgreb og du kan skrue de to dele fra hinanden. Kig efter den fjeder der ligger ud mod siden. Alternativt, kan det være hele bundpladen der skal vrides med en spidstang


 

Hvis vorherre havde vist at vi skulle adskille fatninger, havde han helt fra starten udstyret os med 3 hænder.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis