Ingen output fra solcellerne

Hej..

Jeg har fået et par solcellepaneler og parallelforbundet dem gennem en lader til en 12v bil batteri og en inverter.

Alt kører perfekt i flere måneder, men pludselig en dag melder systemet en fejl om manglende spænding på batteriet. Der har været tilkoblet en lille ventilator der knapt kunne forbruge det strøm solcellerne lavede. Dagen forinden havde batteriet været 100% opladet. Hvad går der galt? Er batteriet kollapset?

System spec.

2 x Simax paneller

Pm 240w

Vmp 30v

Imp 8 A

Voc 37,2v

Lader - Steca PR2020

Batteri - 12v 55Am bilbatteri

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvordan slår det fra,når batteri er opladet?  Man kan ikke overlade et bilbatteri, så brænder man det af.

Har du målt om solpanelerne afgiver spænding? Du skriver at panelerne er parallel forbundne, prøv at skille dem ad og mål om der er spænding.

fase

Har hørt at bilbatterier ikke kan tåle at blive helt afladet gentagne gange, så hvis du har gjort det når det kun er et 55 ah , er det måske færdigt allerede ..

Der er fuld spænding på begge paneler. 32 v 9 Am. Mit batteri har været afladet 1 gang og jeg troede faktisk at men Steca pr 2020 havde en batteri sikring, men batteriet er færdigt og jeg aner ikke hvorfor?

Hvad er ladespændingen med og uden batteriet tilsluttet? Den bør med batteriet tilsluttet være omkring 14 V, og ikke over 14,4 V.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis