Maling slipper fuge mellem væg/loft

Hej LDS

Jeg har været henne og renovere vores hus og i den forbindelse opsat gipsloft. Jeg har haft en maler til at spartle, fuge og male loftet, men til min store overraskelse kan jeg nu se, at maling slipper MANGE steder på fugen rundt i huset. 

Maleren er ikke til at få fat i længere - må tænkes at være gået konkurs.. 

Jeg skal ikke hen og pille noget som helst ned igen, men hvordan løser jeg lige denne bedst? Jeg går ud fra, at han selvfølgelig har anvendt en fuge som er overmalbar, andet ville jo være idiotisk. 

Kan jeg “bare” skrabe malingen af og male oven på igen? Håbe på det bedste? 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er anvendt en forkert fugemasse - hvilken må guderne vide.

Det kan også skyldes at væg og loft arbejder forskelligt, så selv den bedste maling ikke kan strække sig tilstrækkeligt uden at skalle af.

Umidelbart ville jeg overveje at opsætte en skyggeliste.


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tak for svar. 

Han sagde ellers den gang, at han anvendte den rigtige fugemasse. Kan ikke huske navnet på den nu, men kan huske at jeg slog den op på nettet og det var en god en. 

Jeg vil jo netop for alt i verden gerne undgå en skyggeliste, da det ikke er så pænt! Men kan godt se, at det måske kan være den eneste løsning. 

Jeg vil gerne holde den som min aller sidste løsning og se, om ikke det var muligt og løse det uden skyggeliste. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Det ser ud som om væg og loft arbejder - det er fugen, der er knækket og ikke malingen, der ikke kan sidde fast. Den rigtige løsning er at få fixeret loft og væg til hinanden, men hvis der ikke ligger en lægte bagved, er det er større konstruktivt arbejde. Med lidt held kan problemet løses ved at skære fugen væk med en hobbykniv og erstatte den med en mere fleksibel fuge - fx Dana Sealflex Hybrid, der kan udvide sig 25% i stedet for de billige acrylfuger, der kun kan optage 10% bevægelse.


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også