Antenne/internet

Hej Forum


Tråden er sikkert forkert placeret – men Lav-Computer var det nærmeste jeg kunne komme til mit spørgsmål!!!


Jeg er ved at flytte lejlighed, og modernisere i den forbindelse alt det elektriske.


I min gamle lejlighed havde jeg et internetkabel ind, som så forsynede en switch med 3 udgange til 3 forskellige værelser.


Ligeledes med antennen, her blev ejendommens coaxkabel sat til en splitter, der så delte ud til 3 værelser.


Sådan havde jeg også tænkt mig at udføre installationerne i min nye lejlighed, MEN, her er internettet integreret i antennekablet – så hvordan dælen får jeg antennen over i switchen???


Jeg ved ikke om mit spørgsmål giver mening – ellers må I lige sige til, så skal jeg forsøge at uddybe mere klart…


Jeg takker på forhånd for hjælpen


Hilsen Karl-knap-så-smart

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal bruge et antennestik med udgang for data, som f.eks.

https://www.greenline.dk/k/elartikl...medie-slut Det gør, at du kan tilslutte din router og en evt. Switch. Du skal være opmærksom på om dit udtag er et slut- eller sløjfeudtag. Hvis du har en splitter, skal du være opmærksom på, at den skal være med returvej.


fase

Tusind tak for svarene til begge...


Bent Andersen: Hvad hedder en router for coax indgang -  er det noget udbyder levere, og har du evt. et link, når jeg nu skal ned i Elgiganten og handle J  


Stor hilsen fra KKSS

S. Fabrin:

Jeg er med på slut og sløjfestik, hvis man skulle finde på at sætte nogle antenneudtag på sammen stræk.


Men hvad forstås med ”du være opmærksom på, at den skal være med returvej. ”


Mer’ hilsen fra KKSS

Du har nok en router (modem) til formålet.

Coax via yousee eller lign. type forbindelse, er igennem et modem, som nok også har indbygget router.

Så vidt jeg husker, kræver den et login, så du kan ikke sætte 3 modems på linjen uden du har 3 logins via dit modem/router.



Annonce

Jeg er med på slut og sløjfestik, hvis man skulle finde på at sætte nogle antenneudtag på sammen stræk.

Men hvad forstås med ”du være opmærksom på, at den skal være med returvej. ”

Mer’ hilsen fra KKSS

Populær sagt er returvejen noget, der bruges, når der tranporteres data gennem splitteren. de fleste Yousee godkendte splittere er med returvej.

 


fase

Den antenne/coax -> Fast Ethernet router jeg har hedder Devolo dLAN 200 DSpro.

Den blev sat op af udbyder og har et par år på bagen, så der er sikkert kommet noget nyere i mellemtiden.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis