Afstivning af bordplade med profilrør

Hejsa.

Jeg laver spiseborde og har frem til nu afstivet bordene med regler på højkant. Dog synes jeg ikke dette er en helt optimal løsning, og overvejer derfor at benytte hul-profilrør istedet for. Er der nogen der har erfaringer med dette, og en viden om det kan afstive bordpladen. Det skal typisk bruges til bordplader på mellem 1500mm og 2500mm.

Mvh Simon

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds

Det kan sagtens bruges, det er meget normalt på kontormøbler. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Men det skal jo samles/afsluttes pænt..  og hvilken slags profilrør?? Er det alm. jern / galvaniseret / rustfast??

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Det lyder godt Erik.

Jeg tænker det skal afsluttes med sorte plastpropper, så det får en pæn finish. Jeg tænker at benytte hul-profil i enten jern eller stål. Dog har jeg også overvejet u-profil. Har du nogen er faring med styrken ift. jern og stål, og evt. til de to forskellige profiler Natur?

Mvh Simon

Jern og stål "plejer" at gå under samme kategori, hvis man ikke er fagperson..
Har ikke set dit forslag til profiler?

Hvad med overfladebehandling?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

 De profilrør der bruges på kontormøbler er vel ca. 30x30x2 eller 3 firkant rør, som ofte er malede. Det vil jeg tro er ok til 1500 mm Men kommer du op på 2500 mm så kan det være f.eks. være 20x40x3 på højkant. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Ift. profiler overvejer jeg disse:

Dertil kommer disse propper i enden:

Ift. overfladebehandling vil de blive behandlet med rustbeskyttelse eller blive købt galvaniserede. 


Det lyder som en fornuftig størrelse Erik. Tak

Når du afstiver med en træsarg, bruger du sikkert trælim sammen med skruer. Det medfører at bordplade og sarg hjælper hinanden som en enhed. Det med fordel med limen mister du lidt her. 

Du kan skrue flere skruer i så får du samme resultat. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det lyder godt at samme resultat vil kunne opnåes. Tusind tak for jeres tips og tricks

Må man se dine bordplader?


Mvh. Christian M
 

Det kan du tro Christian M. Det er sildebensparket der er limet oven på en spånplade. 

Mvh Simon

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også