Har haft en kloakmester til at lave et afløb i bunden af en gammel lyskasse (før var der bare en jordbund, hvilket nogen gange gav kælderoversvømmelse gennem vinduet). Har så aftalt med ham at jeg selv støber en bund i lyskassen (med fald mod afløbet selvfølgelig).
Selve støbningen bilder jeg mig ind at have styr på - jeg har dog mest arbejdet indvendigt med beton eller i tilfælde hvor det skulle dækkes over med noget andet. Derfor to spørgsmål
1) Det er ret varmt for tiden, for at sikre god tøring ville jeg bruge curing i stedet for at dække til. Jeg har noget nitobond ST (fosroc) stående som skulle være et curingmiddel, produktdatabladet er dog ikke så oplysende omkring dette. Hvad bruger folk ellers? (det er et ret lille areal, så ville være fedt ikke at skulle købe 5-10 liter bare for det)
2) Når bunden er hærdet tænker jeg at den af hensyn til levetiden nok bør forsegles lidt mod vandet. Hvad ville i bruge der? (Igen har jeg en rest renderoc st 05 som jeg har brugt på vores trappe. Det er som jeg har forstået det en vandtæt svummemørtel, så måske den også kan bruges her?)