Afblænd dataudtag

Hej

Jeg har et data- eller telefonudtag (jeg er usikker på hvad det er) som jeg gerne vil blænde af.

Må man selv sætte en prop/låg på og spartle over eller skal der en autoriseret elektriker til det?

Det ser sådan her ud:

Takker!

-Phillip

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tusind tak for enormt hurtigt svar!

Må man også sætte et indmuringslåg på og spartle over?

(noget ala det her: https://www.harald-nyborg.dk/p4527/...daase-1-5m)

-Phillip

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

ja

men træk hellere kablerne ud og mejsl dåsen stille ud af muren. Og så kast noget mørtel ind og puds/spartel.

Men jeg synes der er synd at nedtage sådan en dåse. Jeg elsker dataudtag.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg synes også det er synd at nedlægge data udtag fordi kablet netværk nu engang er det mest stabile.. 

Hvis det er så kan du også bruge det til at sende coixal antenne tv signal igennem med hvis du bruger LK s IC kabel.. 


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Lige en detalje... hvis du bor i lejlighed/etageejendom/rækkehus er det måske ikke bare at klippe forbindelsen, da den jo kan fortsætte til enten over/under/nabo, og så får du en regning for at genetablere forbindelsen.  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Det er ikke antennekabler der er trukket, men netværkskabel. Som billedet viser. De sløjfes ikke. Kablerne er desuden ubrugte. Du har formentligt to lign kabler i dit teknikskab etc hvor du får dit internet ind i huset.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
christiannielsen skrev den 22-05-2018 18:57:49

Det er ikke antennekabler der er trukket, men netværkskabel. Som billedet viser. De sløjfes ikke. Kablerne er desuden ubrugte. Du har formentligt to lign kabler i dit teknikskab etc hvor du får dit internet ind i huset.

 Øhhh sløjfes ikke ? Hvorfor er der så 2 kabler ?
Findes der en god grund til at trække 2 netværkskabler til det samme stik?

Nej jeg har fiber, og derefter et kat6 kabel til hvert stik rundt i huset. 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

der er jo også 2 stik og ikke et så derfor er der vel også 2 kabler

LAN sløjfer man ikke, det skal køre via en hub eller switch for at blive sendt videre, og ikke bare "luset" videre.

Der er trukket 2 stik frem for at man kan have 2 forbindelser mellem den router der står i teknik skabet, og det rum der er trukket 2 kabler frem til, for f.eks. at kunne have 2 computere tilsluttet i rummet, eller for at have dobbelt datahastighed disponibel.


 

PinkHenrik skrev den 22-05-2018 20:01:27

 Øhhh sløjfes ikke ? Hvorfor er der så 2 kabler ?
Findes der en god grund til at trække 2 netværkskabler til det samme stik?

Nej jeg har fiber, og derefter et kat6 kabel til hvert stik rundt i huset.

Ja, ét kabel til hvert udtag. Jeg har eksempelvis 2 udtag bag mit tv. Et til tv'et og et til apple-tv. Det kunne også være til en spillekonsol. Masser af årsager. Jeg har dobbeltudtag overalt i mit hus.

Ligemeget om du har fiber eller ej... jeg tror du har forstået steensens forklaring.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også