Udgravning til trampolin

Hej alle, 

Jeg har købt mig en trampolin med størrelsen 3,66m i diameter som jeg er igang med at grave ned til. Ifølge manualen skal der i centrum af trampolinen være en afstand af 87cm ned til bunden af hulet og selve udformningen af hullet skal være skål formet. Trampolinens ramme sidder nede i hullet med en afstand af 22cm fra græssets kant ned til føddernes underlag. Mit spørgsmål går på om jeg skal sikre væggen mod at den kunne skride ned i hullet. Jeg syntes det øverste lag har været ret løst. Der er stadig jord men jeg ved ikke om det er nødvendigt. Det er ikke nævnt i manualen. Jeg tænker også på om trampolinen evt. burde stå på nogle små fliser af en art så den ikke graver sig ned i når man bruger den og den så ikke står i vater længere. Jeg bekymre mig også lidt med hensyn til om der er nok ventilation til under dugen når man hopper på den eller om man evt. skulle have den hævet en smule over græsset så der nemmere kan komme luft under. 

Hvad er folket erfaring med at grave ned til trampolin, har i sikre hullet med skred af jord og har i klodset den op med fliser eller brædder? 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hos 2 familier med mine børnebørn er trampolin gravet ned uden at kanten er forstærket. Det er gedigen sandjord. Jeg villa da også være ked af at have en flise eller murstens kant. 

Der kan sagtens komme luft nok op hverken stof eller fjedre er lufttætte.

De trampolin stel jeg har set hænger 2 ben sammen, som et rør der er bukket i omvendt U facon. Så det giver stor støtte nedad. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

I vores have ville jeg helt sikkert sikre siderne, men vi har også meget sandet jord - så det kommer meget an på forholdene hos dig.

Bliver siderne stående, når du graver huller i din have, så behøver du nok ikke sikre.

Og i forhold til fliser under ben, så ser jeg ikke umiddelbart nogle ulemper ved det og det er noget bøvl, hvis du sener skal have trampolinen op for at lægge fliser under, så jeg ville lægge et par fliser med det samme.

God fornøjelse med projektet

Min trampolin er også sådan en on grund. Med ca 20 cm ben, hvor jeg så har gravet ud der hvor man skal hoppe. 

Jeg gravede et skålformet hul og stillede trampolinen op på kanterne. Der har den nu stået i 6 år.... 

Det er ganske almindeligt jord forhold jeg har. På jeg ville ikke være bange for at gøre det tilsvarende i dag.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis