PEX-fittings nedgravet i sand

Hej hej folk!

Krybekælder sløjfes, og jeg vil gerne fylde den med sand. Jeg skal forlænge de 28 mm PEX eller PEM-slanger der fører hhv vand og varme frem, sådan at jeg kan få samlet dem oppe i et køkkenskab. 

Spørgsmålet: kan jeg nedgrave messingfittings i sandet og glemme dem til evig tid? 

Hej hej folk! Krybekælder sløjfes, og jeg vil... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Er der nogen der ved om jeg kan trække nye (længere) slanger i flexrøret som ligger rundt omkring pex'en??? Det ville jo løse mit problem da jeg 'bare' skal 1,5 meter opad

Saved my day    Jeg indkøber da bare noget 28 mm rør og moder i, så bliver det lovligt OG godt. Du får skulderklap 

Alt efter hvordan rørene er ført, er det ikke bare, at trække nye rør i. Det kan være rigtig svært, grænsende til det umulige hvis der er mange skarpe bøjninger og rørene ikke er fastgjort. Umiddelbart ser det ikke ud til man har gjort sig særlig umage med at placere dine rør, så bliv ikke overrasket, hvis det er svært.

Jeg regner bestemt også med en udfordring, men den gode nyhed er geografien, for føringsvejen for rørene ser faktisk ud til at være næsten lige. Det kan i yderste instans komme på tale at køre en 22 mm pex igennem.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis