Strøm til elhegn/ kortslutning

Jeg har sat fold op med elhegn. Selve strømgiveren sidder i gedestalden, så her har jeg etableret en udendørs stikdåse. 

Der er installeret i alt 2 stikdåser og en seperat afbryder til lampeudtag i stalden.  Ledningen jeg har trukket til stalden sidder egentlig bare i et stik som jeg har sat i en stikkontakt i et skur lidt derfra. Så.. stikket som sidder i kontakten i skuret og dermed giver strøm til stalden, går fra skuret ned til en stikkontakt, hvor i strømgiveren til elhegnet sidder. herfra går der en anden ledning hen til en anden stikkontakt og videre ned til den seperate afbryder. Det hele virkede fint da jeg i forgårs satte elhegnet til. Om aftenen hængte jeg endda en arbejdslampe op i stalden (tændt) og alt fungerede. I går skulle jeg så lige koble endnu en tråd på hegnet.. og nu springer sikringen hver gang jeg sætter stikket i kontakten i skuret. også selvom strømgiveren ikke er sat til. Faktisk kortslutter den selvom intet andet sidder i stikkontakterne.. kan ikke finde ud af hvor det går galt...


Elhegnet sidder nu i en forlængerledning og fungerer upåklageligt. Så det er ikke fordi at jeg har koblet endnu en tråd på. 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det lyder ikke helt godt med din installation, der forsynes via forlængerledning, det kunne sagtens være her den var gal.

Jeg vil anbefale dig at få lavet installationen rigtigt, nu nævner du gedestald, hvis du har geder der har adgang til forlængerledningen, kunne det jo være de har tygget lidt på den?


Vi prøver igen, i morgen --

Tænker umiddelbart ikke at det burde gøre nogen forskel om ledningen er koblet direkte til stikkontakten, eller sidder i den via et stik.. 


Og ja jeg har geder. Men uansvarlig er jeg ikke.. Alle ledninger inde i stalden er forsvarligt isoleret i loftet, sådan at de ikke kan komme i nærheden af dem..

Et elhegn kan umulig lave kortslutning i installationen, uanset hvor meget fenne du laver eller om tråden i fennen ligger på jorden. 

Det er din installation der er er i uorden. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Erik.. 

Jeg har gået det hele igennem.. Og tror ikke det er min installation.. Den er udført som jeg altid udfører el... 

Jeg er kommet frem til at fejlen må ligge i det gamle skur.. Der må være nogle af de tidligere installationer som er gået i udu... for selvom stikket til gedestalden ikke sidder i.. Kortslutter skuret stadig, hvis jeg sætter noget i stikkontakterne derinde... hmm

Ja så ligger det jo før din gedestald.

Du skriver: Skuret kortslutter når jeg sætter noget i stikkontakter

JAMEN så er det da det som du sætter i stikkontakter. Medmindre du har en meget alternativ installation.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Fejlen er fundet.. Den sad i afbryderen.. var kommet til at bytte om på fasen og lampeudtaget..

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis