Dampspærre bag støttemur?

Hej!

Har fået lavet en lækker støttemur i ibf makrosten foran mit hus. Skal selv afslutte, og havde tænkt at lave bagstøbningen med fald væk fra muren og så beklæde muren med noget dampspærre jeg har i overskud fra tidligere. Muren er ikke tæt, den er kun lippet på de vandrette flader, så jeg tænker den fint kan ånde igennem de lodrette sprækker som er åbne. Jeg ved godt det rigtige er at sætte Platon plast på, men det er nok egentlig også list overkill (muren er ialt 80-90 cm høj, og har kun ca 3-4 sten, dvs 40-50 cm fri over bagstøbningen. Vandtrykket er forventeligt moderat (flad græsplæne bag). Er jeg helt åndssvag at jeg vil lægge damspærre bag, eller lyder det fornuftigt istedet for ikke at lægge noget, jeg tænker det vil holde muren mere tør, holde ukrudt fra sprækker e og ikke medføre forøget fare for frostsprænging v feks slagregn forfra...

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Dampspærre bruger man vel normalt kun for at undgå kondens på den kolde side af isolering mellem to rum med forskellig temperatur.

Kan du ikke sætte et billede at din mur ind? Så vi er enige om, hvad vi taler om.


fase

Her nogle billeder for forståelsen....

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis