Fræser går op og ned i omdrejninger

Hej har en fræser der går op og ned i omdrejninger og den går ud hvis den bliver belastet jeg kan holde den i gang hvis jeg vipper den frem (opad med styret) jeg har renset karburatoren. 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er der olie nok på motoren, på nogle modeller er o/m begrænseren styret af motorolien.

Kommer der benzin nok frem til karburatoren?

Det kan godt drille med at rense karburator, så det er ikke altid det lykkes første gang.


Vi prøver igen, i morgen --

Der er tilpas olie på. jeg tror ikke den får nok benzin den skal lige løftes lidt i styret så går den ordentligt igen ind til jeg har kørt lidt igen kan bare ikke finde ud af hvad det er der gør det. 

Når jeg kigger ind i hullet i karburator burde jeg ikke kunne se benzinen komme op ad dysse? Eller er det så fint at det ikke kan ses? 

Hvis der er et benzinfilter så rens det, går der en slange fra tanken ned til karburatoren, så tjek om der kommer benzin.

Prøv at fyld tanken helt op med benzin...


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Jeg har prøvet og rense filteret og samle det igen ingen forskel. Jeg har og prøvet og skille det ad igen og pille filteret ud og samle igen og teste der var igen forskel. 

Hvis der er svømmer i karburatoren, kunne der sidde skidt i svømmerventilen.


Vi prøver igen, i morgen --

Når motorgang er som beskrevet er det ofte lidt belægning i de helt små dyser i kaburator, prøv at gennemskylle/blæse med diesel start "æter på spray" ogh rens derpå med en meget tynd rensenål eller endnu bedre en rival hvor man i samme arbejsdgang kan øge dyse størrelse en smule. ( må selv gøre det hvert år på min Stiga park pro med 2 cyl Honda motor (pisse irriterende)

Vil nu ikke anbefale man begynder at rive dyserne op, en ultralydsrensning skulle være særdeles effektiv.


Vi prøver igen, i morgen --

Hvis man river dysen en anelse op kan man måske fremover helt undgå at skulle rense.  Jeg  forstørre med forsigtighed lidt hver gang jeg har fat i rivalen og håber at det snart kan sparer den spildtid jeg har på renseriet. 😜

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis