Hej,
Som nogen måske har lagt mærke til, har jeg haft lidt problemer med kvaliteten af arbejde, en håndværker har leveret.
Idag fik vi at vide af ham, at vi “flueknepper” og har for høje forventninger. Jeg vil gerne prøve at finde ud af om jeg virkelig flueknepper i ubetydelige detaljer, så jeg håber i tør kommentere på et par billeder. Jeg er klar over at billeder kan være svære at vurdere, men er virkelig i tvivl om jeg er uretfærdig overfor ham.
Jeg har 7 lamper (ud af 21), hvor Troldtekt loftpladen er blevet flosset og hullet for stort. Ifølge håndværker er dette at forvente med Troldtekt, da fibrene vil “rive” hullet op. Jeg vil mene at det kunne være undgået med et finere kopbor, og det er som sagt heller ikke et problem ved alle lampehuller - er jeg uretfærdig her?
Kabelføring til udtag bagved køleskab, kogeplade, ovn, tørre/vask osv, er afsluttet på denne måde. Jeg havde forventet at man havde monteret en indmuringsdåse, så man bedre kan lave en pæn afslutning - hvad er det normale/korrekte at gøre?
Derudover har vi haft uoverensstemmelser omkring montering af døre/karme, der ikke ser for pænt ud, og ikke lukker til. Hans forklaring er der, at det er et gammelt hus, og det lever op til normal standard - det har jeg haft oppe at vende i en anden tråd.
Der har også været noget omkring montering af Troldtekt som jeg ikke har været helt tilfreds med, som vi heller ikke bliver enige om.
På hans endelige faktura havde han lavet en regnefejl på lidt mere end 62000, hvilket jeg selv var nødt til at regne igennem for ham, før han kunne se det- fair nok, det kan være en fejl. Ellers er han ret afvisende overfor ovenstående - det med udtag har han ikke kommenteret overhovedet.
Jeg skal sige at projektet har stået på, mens jeg har været bortrejst, så langt det meste af kommunikationen har foregået vis mail. Jeg har haft et par familiemedlemmer til at gå det igennem, efter at håndværkeren havde meldt alt færdigt, hvor der blev fundet en del ting, som vi ser som fejl og mangler. En liste blev lavet og sendt til ham, som han åbenbart har taget ret ilde op. Jeg har det lidt sådan at jeg hellere end gerne betaler sidste faktura, men synes at hans kvalitetskontrol lader meget tilbage at ønske... men er det fordi at jeg er hysterisk?
Beklager det meget lange indlæg, men ved simpelthen ikke hvordan jeg skal gribe situationen an...