Kloak lugt fra afløb

Hej,

Siden vi overtog vores hus for 3 år siden har vi haft lidt problemer med kloak lugt i vores badeværelse.

Lugten kommer fra vores bad afløb, og det virker til at det kommer fra håndvask/badekar afløbet der som man kan se på billedet kommer ind over vandlåsen.

Jeg har renset afløbet så godt jeg kan ved hjælp af en svupper, der kom der en del snask og snavs med op, men lugten kommer altså stadig.

Burde det ikke afløb ikke komme ind under vandlåsen?

Kan man få en vandlås der sidder helt oppe ved risten?

Mvh Thomas

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg havde det samme problem i mit badeværelse. Jeg løste det ved at skylle afløbet fra håndvasken adskillige gange. Nærige mig brugte afløbsvandet fra vaskemaskinen der blev samlet op i nogen spande og så kom jeg proppen i håndvasken og fyldte denne op med vandet fra vaskemaskinen. Det hjalp på det problem...


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....

Mange tak for svar.

Der kommer en masse vand igennem afløbet engang i mellem når børnene er i karbad. 

Der kan afløbet mellem badekar og billedet stoppe lidt til,  det er der jeg jeg har brugt svupperen, for at få vandet ud af badekaret.

Det kan være at mit problem er i røret mellem badekaret og afløbet. Måske er der en prop eller en hældning der gør at der står vand/snavs og lugter. Det er desværre svært at komme til at se da det er ført under badeværelses skab.

Hmm måske skal jeg se om jeg kan rense det rør bedre, måske noget afløbsrens?


Mange tak for hjælpen!


En vandslange eller noget andet fleksibelt der kan løsne skidtet. Frem og tilbage. Evt en flaskebørste på et eller andet fleksibelt. God arbejdslyst.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tror det er den kloakhud der sidder i røret, der sidder og rådner så der lugter grimt.

Så en form for spuling, nu ved jeg ikke hvordan dit system er opbygget, men jeg har haft held med at skylle en snor igennem, og har så bunden en passende klud på snoren og trukken den retur. (brug en kraftig snor, springer den, har man jo lavet en forstoppelse)

En kloakrenser til en Nilfisk hobby højtryksrenser, kunne jo også være en løsning.


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Er der andet tilsluttet den faldstamme? Toilet på 1. sal, f.eks.

En faldstamme skal som regel have en udluftning til taget eller en vacuumventil, så vandlåsen ikke bliver suget tom.


Der er ikke umiddelbart andet sluttet til fra 1. sal.

Det lyder rigtigt med kloak hud. Jeg tror at jeg kigger efter en højtryksrenser i den blå avis, eller prøver tricket med en snor og en klud, og ser om det kan tage lugten.

Mange tak for hjælpen.


Chancen for at lugten kommer fra håndvasken er altså stor....Skyllet fra badekarret burde være nok fra den kilde, men afløbet fra håndvasken får slet ikke den samme slags skyl....

Prop det øverste afløb, kom toiletrens i håndvasken og nogle liter kogende vand.... Efter et kvarter bruger du din svupper i håndvasken. Så kommer der sager..... Brrrr.....


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....

Det kan godt være jeg spørger dumt, det er sket før. Har du haft vandløsen oppe ? Dens opgave er jo at samle snask, og den kan være godt fyldt med lange hår m.m.

Her i huset har vi haft lugt problemer fra selve håndvasken. det klares ved at spule ind i vaskens overløb, det er kække sager der kommer ud i afløbet.

God pinse og god fornøjelse med projektet

Bjarne


 

Mange tak for ideer.

Jeg renser vandlåsen ret ofte, i starten tænkte jeg at det var der lugten kom fra, og har også skiftet den i håb om at det hjalp.

Jeg tror på ideen om at rense røret fra bad/håndvask grundigere end jeg har gjort.

Jeg tror det er der lugten kommer fra, og egentligt havde jeg håbet at få flyttet vandlåsen højere op, så man ikke kunne lugte afløbet. Men det virker til at det ikke er den løsning jeg skal gå for.

Tak!

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis