Baotian Retro - ingen strøm, men batteri og sikring ok

Hej

Min datter har en Baotian Retro scooter, som sidst har været ude og køre for et par måneder siden, dengang uden besvær. Nu er der tilsyneladende ingen strøm, dvs. ingen lys eller instrumenter tænder. F.eks. plejer brændstofmåleren at vise udsving når der er tænding på, men den gør intet nu. Mototern starter selvsagt heller ikke.

Jeg har kontrolleret batteriet og sikringen, som begge er ok. Jeg måler 12.7V og ingen fald når tænding aktiveres.

Er der én der har et bud på hvad det næste jeg bør kigge efter er? Jeg har aldrig rodet med knallert før.

/ T

mvh
Thorsten
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du set efter om stel forbindelsen er ok?

Nej, men god idé. Hvor måles det bedst? Mellem - terminalen på batteriet og motorblokken?

Hvis der viser sig ikke at være stelforbindelse, er der så en oplagt oplagt årsag at kigge efter?

mvh
Thorsten

Det lyder til at du har et multimeter, du kan måle mellem pluspolen og stel om der er gennemgang, f.eks på blokken som du selv nævner. Det lyder meget som en dårlig forbindelse et sted / knækket ledning.

(Nitter ser nok snart dette indlæg, han er meget bedre til at forklare end jeg er)

FoXX skrev den 21-05-2018 12:47:59

Det lyder til at du har et multimeter, du kan måle mellem pluspolen og stel om der er gennemgang, f.eks på blokken som du selv nævner. Det lyder meget som en dårlig forbindelse et sted / knækket ledning.

(Nitter ser nok snart dette indlæg, han er meget bedre til at forklare end jeg er)

Tak for tilliden, håber jeg så kan leve op til den.    

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Nu kender jeg som vanligt ikke modellen men de plejer at være en kopi af en kopi af en kopi osv.

Det første sted jeg ville starte med at måle med dit voltmeter vil være mellem stel, der udmærket kan være motorblokken, og batteriets + pol. Finder du 12 volt (fulde batterispænding) der, er batteriets stelforbindelse ok.

Prøver du så at måle mellem motoren og + ledningen på modsatte side af sikringen skal der også være 12 volt. Er der ikke det har du indkredset fejlen, som er sikringen eller sikringsholderen, der også er den jeg erfaringsmæssigt vil gætte på er synderen. Prøv det.

Pøj pøj.  

PS. Kan du ikke lige finde et godt sted at måle på en ledning kan du forsigtigt trykke spidsen af en knappenål ind i ledningen og måle på den. Husk lige og holde knappenålen væk fra sten når den er i ledningen så du ikke laver en kort afslutning (kortslutning).    

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce

Takker for forslagene. Så fik jeg endelig tid til at måle efter. Stelforbindelsen er ok og sikringen er ok. 

Hvad er det næste oplagte trin i fejlfindingen?

mvh
Thorsten
tns skrev den 28-05-2018 07:33:45

Takker for forslagene. Så fik jeg endelig tid til at måle efter. Stelforbindelsen er ok og sikringen er ok. 

Hvad er det næste oplagte trin i fejlfindingen?

Det er at fortsætte længere frem af ledningen og op til tændingslåsen. Især bør du kigge godt efter i samlingerne med stik, der har det med at ruste/irre op.   

Mvh. Leif.

Onliner:
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis