Anboringsbøjle / lyntee - går det an?

Jeg vil gerne have en vandhane i mit værksted. Der er allerede afløb og jeg vil montere en håndvask. Der løber et vandrør oppe under loftet, men det er ikke rigtigt muligt at adskille samlingerne nogen steder uden at skulle sætte hele huset på den anden ende. Er en anboringsbøjle lovlig at bruge? Og duer det, eller skal man holde sig fra den slags? Det ville være en dejlig nem løsning. Men ellers må jeg skære røret over og skære gevind og få det samlet igen med union og hvad der ellers skal til. Jeg har absolut ingen erfaring med det, men kan låne grej til at skære gevind, og så er det vel heller ikke sværere.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har ingen erfaring med anborings tee, men er de va godkendt, burde det ikke være noget problem.

Det kan godt være noget besværligt at skære gevind på de eksisterende rør, hvis de ikke kan afmonteres imens, du skal holde kontra, så du ikke overspænder, og vrider samlingere længere henne af røret.

Vi prøver igen, i morgen --

Ja, det kan du have ret i. Så en hjælper med en ekstra rørtang skal jeg nok finde, hvis det bliver aktuelt?

Du kan godt bruge en anboringsbøjle. Men den kan blive utæt efter nogen år. Lovligt næ, medmindre du har din egen boring vil det kræve en vvser

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis