Skævheder ved ny dør/karm i gammelt hus

Hej,

Har fået monteret et par nye døre og karme, i forbindelse med en større renovering.

Karmene er blevet noget skæve, og dørene lukker heller ikke rigtig til - håber det kan ses på vedhæftede billeder.


Jeg har haft fat i tømreren der monterede det, og han siger at det er fordi det er et gammelt hus, og det derved ikke kan undgåes... kan det have sin rigtighed?

Jeg har fået monteret en anden dør (af en anden tømrer) hvor karmen ser fin ud.

Tømreren har forøvrigt pudset murene op som en del af renoveringen - kan det have indflydelse på hvordan døren bliver monteret?


 

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

altså... der findes millioner af gamle huse i DK, de fleste har fået nye døre.. og langt de fleste fungere fint.

Man passer døren til hullet, er der så skævheder ved murværk bagefter. Må man fuge eller pudse op.

Det er helt klart en ommer fra tømren.. desuden så lad mureren pudse og tømreren tømre. Det går bedst.

Jeg ville ikke acceptere dit resultat

Det er klart en ommer for tømmeren. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Kæft det er grimt / dårligt lavet   .. Klart en ommer   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det er en dårlig undskyldning han kommer med, virkelig ringe arbejde


Elektronikteknikeren

Hvis dørhullet er stort nok, bør døren monteres så karmen er i vinkel og derfor skal gerigtet også kunne monteres, så det slutter tæt i de smigskårne samlinger. Så tømreren skal bare lave det om for egen regning. At han har pudset betyder ikke, at han kan slippe fra at sætte døren skævt i. En ommer.

Er du sikker på at det er en tømrer?


fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Ser ud til at der ikke er i samlingen ved gerigterne..! Det der er satme grimt lavet - en ommer!


Mvh. Christian M
 

Hvis håndværkeren har svendebrev, er det i hvert fald ikke som tømrer - måske cykelsmed eller skrædder?


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

Tømreren har nok forventet at karmen er i vatter, og derfor skåret smiget i 45 grader. Han skulle have startet med venstre gerigt og målt vinklen til top gerigt og skåret den ud i det rigtige smig. Og til sidst højre gerigt. Så ville samlingerne være blevet pæne.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Rart at få bekræftet at jeg ikke bare er lidt hysterisk. Jeg har meldt tilbage til tømreren (som jeg ikke er sikker på er tømrer længere, der er mange issues med det han har afleveret), som vist vil have maler til at ligge en fuge ved træværket.

Ang. at få tømrer til at lave træ og murer til at mure som en nævnte - den tankegang kan jeg sagtens følge, men hans pudsearbejde er faktisk pænere, end det jeg fik lavet sidst af en murer! Som jeg ser det, handler det istedet om en lille smule faglig stolthed, og ikke at behandle en privat bolig som et industri projekt...


 

Det kan være at den tidligere murer var tømrer, og din tømrer er murer!


Elektronikteknikeren
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også