Erfaring med Swedoor compact døre?

Hej alle,

Tiden er kommet til at vi skal have nye døre i huset, og jeg har derfor været ude og købe dem vi skal bruge. Jeg gik efter nogle kvalitets døre fra Swedoor, men til min store overraskelse er de døre altså noget tungere end jeg havde forventet. 

Jeg spurgte i byggemarkedet om der ikke var risiko for at dørene med tiden ville blive skæve eller hænge når nu dørene er så tunge, og det blev jeg forsikret om at jeg ikke skulle bekymre mig om, men det gør jeg nu alligevel, især fordi det kun er 4 karmskruer i hver side som kommer til at holde døren?

Er der nogen som har erfaring med dørene? Gode som dårlige, og evt kan fortælle mig hvordan de skal sikres mod at komme til at hænge ?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har dem i mit hus. Der er ingen problemer med dem. Og der er vist kun 3 karmskruer i. Nogle karme er kun skummet fast.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
christiannielsen skrev den 16-05-2018 20:28:39

Jeg har dem i mit hus. Der er ingen problemer med dem. Og der er vist kun 3 karmskruer i. Nogle karme er kun skummet fast.

 Er det den massive model du har? Kan se at den åbenbart fås i forskellige versioner,

Det er denne der er tale om https://www.bygma.dk/byggematerialer/dore-og-vinduer/dore/indvendige-dore/massive-fyldningsdore/40mm-compact-finland-9703-hvid---725x2040mm(100p028376)/

jeg har den model der hedder stable som også er massiv (læs ikke en papdør) mine hænger stadig perfekt efter 6 år nu som jeg hhusker det vejede den tungeste dør 38 kg. og intet er bøjet eller skævt. ogmed 4 krmskruer kan man sådan ca. hænge en elefant op   

Ja det er den massive model jeg har, de vejer et ondt år. Men den du linker til har enten en fejl i varenavnet eller også er den meget dyr. "Finland" modellen er er billige pap-model af Compact 03-modellen. Sidstnævnet koster normalt 650,- rundt omkring. "Finland"-modellen koster normalt 350,-.

Compact 03 kan du trygt købe.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det skal nok holde. Alt andet lige, så hænger en indvendig dør enten pga hængslerne er vredet, eller fordi dørrammen slipper spejlet og synker sammen - kan hænde med ældre fyldningsdøre, navnlig hvis de er blevet afsyret. 

Jeg har kun haft lidt problemer med at montere dørkarm i porebeton. Normale plugs/ekspansionsskruer kan få hele stenen til at flække, hvis der bliver monteret for tæt på kanten.  


Mvh Troels

En facadedør hænger heller ikke i ret meget


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis