Hvilken type af korrespondance har jeg?

Hej

Jeg har et lampested med to Fuga korrespondance afbrydere, og de har ledningerne sat på samme måde begge to:

- Rød pil: 1x Grå ledning

- Sort pil (ved siden af rød pil): 2x Brun ledning (fase)

- Sort pil (nederst): 1x Sort ledning


Kan man ud fra denne information konkludere hvilken type korrespondance der er tale om? 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er B korrespondance. Det kan udledes alene af at de er monteret ens. 

Må jeg spørge hvad grunden er til dette spørgsmål ? 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for hurtigt svar :-)

Jeg ønsker at nedlægge B-korrespondancen ved at skifte den ene korrespondanceafbryder ud med en almindelig 1-polet afbryder, og skifte den anden korrespondanceafbryder med et blænddæksel.

Jeg er lidt i tivl om hvad jeg skal gøre, og om det må gøres selv? (fordi jeg jo sådan set bare skifter indsatser ud, men også skal muffe noget af)


Principielt må du ikke gøre det selv.

Du behøver sådan set ikke at gøre ret meget, og der skal ikke skiftes indsats. Den afbryder du vil bruge som enkelt tænding monteres om sådan her. 

Sort ledning sættes i knap med rød pil og den grå ledning muffes med en samlemuffe. 

Hvis den tænder "forkert vej" kan du enten dreje afbryder, eller i stedet sætte brune i klemme med rød pil, og lad den sorte sidde som oprindelig. 

Med den opstilling virker det, men vil du gerne have et blindlåg i den anden ende muffes sort i en muffe og grå i en anden muffe. Den lille stump brun forsvinder og den brune kommer ned på dens plads i stikk. eller afbryder nedenunder. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis