Fugt i mur + tilstandsrapport. Hvad vil i gøre?

Hej LDS

Ved ikke om dette er den rigtig tråd, but here goes.

Jeg har haft kigget på et hus og har fået tilstands rapporten tilsendt. 

Som jeg kan læse mig til er der problemer med fugt i ydrevæggen et par steder, da jeg var ude og se huset kunne jeg godt se at terrænet ligger højt og haven har fald mod huset, dog er der ikke fugt problemer på de flader der vender mod haven.
Er der nogle som ved evt hvad man bør gøre?

Er det nok med blot at få en murer til at kigge på det eller skal man til at gå i gang med at terræn regulere omkring huset for at være på den sikre side at huset ikke optager mere fugt udenfra?

Huset er et dødsbo udbudt til 1.195.000, det ligger lidt nord for Aalborg i Nordjylland



Det sorte er hvad man ser inde i tilbygninge. Hjørnet til højre er den oprindelige mur.




2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på LDS

Hovedproblemet er nok at fliser ligger for højt. Der skulle være et stykke sokkel for at undgå at vandet står op på muren. Og der kunne måske være brug for afløb så vandet ledes væk. Men det ser ud til at være værst ved nedløb, og det nævnes da også som et problem, ligesom skotrende har problemer. Måske løber vandet lige ned i muren og fugten fordeles så. Du skal have de ting på plads. Altså skotrende, nedløb og måske fliser sænkes. Jeg er ret sikker på at en murer vil påpege de samme problemer.  

Tilstandsrapporten er lavet i snestorm, hvorfor han ikke har været oppe på taget. 

Og det nævnes at manden ikke har været tilstede  der må jeg jo så sige heldigvis. Nå pjat til side. 

Jeg ser i din profil at du er entreprenør håndmand så det er vel ikke noget stort problem at låne en maskine eller 2 af mester for at få det lavet. 

Ellers skal du jo ved dødsbo forvente at der stort set ikke er garanti på noget. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 14-05-2018 19:53:30

Velkommen på LDS

Hovedproblemet er nok at fliser ligger for højt. Der skulle være et stykke sokkel for at undgå at vandet står op på muren. Og der kunne måske være brug for afløb så vandet ledes væk. Men det ser ud til at være værst ved nedløb, og det nævnes da også som et problem, ligesom skotrende har problemer. Måske løber vandet lige ned i muren og fugten fordeles så. Du skal have de ting på plads. Altså skotrende, nedløb og måske fliser sænkes. Jeg er ret sikker på at en murer vil påpege de samme problemer.  

Tilstandsrapporten er lavet i snestorm, hvorfor han ikke har været oppe på taget. 

Og det nævnes at manden ikke har været tilstede  der må jeg jo så sige heldigvis. Nå pjat til side. 

Jeg ser i din profil at du er entreprenør håndmand så det er vel ikke noget stort problem at låne en maskine eller 2 af mester for at få det lavet. 

Ellers skal du jo ved dødsbo forvente at der stort set ikke er garanti på noget. 

 Tak for det.

Jeg har været i faget i 2 år ca, og er ufaglært. 

Jeg har desværre ikke alt viden men har modet på at gøre tingene selv dog. Mht til mester er det et større firma som har lidt større maskiner, læs over 14 t, gravejern. Mit arbejde ligger i midtjylland så det er ikke ligeså at få en af vores maskiner dernede fra herop, så det må blive noget leasing.

Hvis jeg fjerner fliserne vil det så ikke bare blive værre når vandet fra haven kan løbe ned langs muren?


Det sorte som var indenfor er fra samlingen mellem det gamle og den nyere tilbygning (ca. der hvor nedløb er.)

Men vil det her kunne bruges hvis ikke det er mulig at sænke fliserne nok? 

https://www.xl-byg.dk/goer-det-selv/huset-ude/murvaerk/saadan-standser-du-opstigende-fugt.htm

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis