Kabelopruller til el-plæneklipper?

Jeg har en eldrevet plænkelipper, hvor forlængerledningen er kaput. En ny koster en lille hund, men jeg overvejer at "opgradere" til en kabelopruller, der kunne se sådan her ud:
Kabeloprullere fås fra 318 kr. i Harald Nyborg til flere tusinde. Umiddelbart ligger jeg omkring 6-900 kroner, fordi det ser ud til, at der er mange at vælge imellem i den prisklasse.

Er der nogen, der har erfaringer med sådanne kabeloprullere og har tip til, hvordan man vælger den rigtige?

Praktisk info: Kablet skal være 15 meter. Kabeloprulleren monteres i en kælder, hvorfra kablet trækkes ud gennem et vindue, når det er tid til at slå græs   

Håber I kan hjælpe mig lidt på vej!

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal checke om den er godkendt til udendørs brug (det er de fleste IKKE). De er væsentligt dyrere, da de skal have gummikabel.


Søren O skrev den 14-05-2018 18:11:25
Hvilken kapslingsklasse har plæneklipperen mon - IP 42?

Det ved jeg ikke   Jeg er ikke engang sikker på, jeg ved, hvad en kapslingskasse er   Er det der, hvor kablet sluttes til..? 

De har en 15 meter på tilbud her til lige godt 400 kr med moms.

http://www.dvsalg.dk/dansk-vaerktoejs-salg-a/s/kabelopruller-15-meter--automatisk.aspx


Vi prøver igen, i morgen --

Martin O : Kapslingsklasse er et udtryk for hvor tæt en el "ting" er F.eks. en lampe, stikkontakt eller brugsgenstand. Det der normalt må bruges indendørs kan have IP20 Og lidt bedre IP44 hvis det er beregnet til lidt fugtig Ellers IP 66. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

"Kapslingsklasse" - ikke "kasse"    Så forstår jeg det lidt bedre   

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis