rense fastgrot olie i en frityregryde

er der noen det ved hvordan fastgroet gammel olie kan fjernes i en frityregryde ? Jeg har brugt alting borset fra benxin

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på LDS

Ja så er der kun det gode gamle trick tilbage med salt og en gammel kartoffel. Dette er sakset fra "Bedre livsstil" Det virker hvis ikke dine mange andre forsøg har spoleret den helt. Med en halv kartoffel skrubber du den med salt. Mon ikke du kan tage det lidt på slump. 

Hvad du har brug for

  • 1 spiseskefuld groft salt (12 g)
  • 1 teskefuld olie (5 g)
  • 1 kartoffel

Hvordan gør du det?

  • Først vælger du din kartoffel (vælg en, der er ved at blive “grim” i posen), og skærer den i halve.
  • Tør panden for at fjerne enhver fødevare eller sauce og tilsæt en spiseskefuld groft salt.
  • Nu ved brug af halvdelen af kartoflen begynder du at skrubbe hele overfladen af panden i en cirkulær bevægelse.
  • Derefter skyller du din gryde eller pande og lader den tørre.
  • Brug til sidst en teskefuld olivenolie for at beskytte overfladen indtil næste brugsanvendelse. Dette slår aldrig fejl!

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

jeg forsøger begge metoder, hvis det ikke funker, vender jeg måske tilbage

I min tid på spejder lejr brugte vi aluminiums gryder til bålet. De blev indsmurt i brun sæbe uden på, for at lette rengøring. Men det kom ikke altid på hele fladen, så det blev ret sodet. Det blev slebet væk med almindelig vand og sand. 

Men det vil jeg ikke umiddelbart anbefale for det ridser ret meget. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Beskidte bradepander smører jeg i brun sæbe og pakker ind i en sort affaldssæk.

Husk at stille en kop med en lille smule 3xsalmiakspiritus ved den indsmurte gryde, og lad den stå natten over.


Du bliver overrasket over resultatet…


Hilsen KKSS

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis