Vandskuring af ødelagt facade

Hej alle.

Håber der er en her inde der kan hjælpe mig med følgenden 

Jeg har en gammel staldbygning som jeg skal have vandskuret

Jeg har fået sandblæst facaden men sandblæser.

Men der er nogen steder hvor der er bleven lappet med en meget cement holdig vandskuring disse steder hvor det er gjort er det ikke muligt at sandblæse vandskuring af.

Har selv vært i gang med mejsel og hammer, men det er en langsomlinge procese som også ødlægger  murestenden.

mit først spg går på, er det nødvendig at fjeren ALT det gamle cement vandskuring inden jeg vandskur igen ?

Jeg har vært i gang med at vandskur nogen af de andre væge med strandmørtel 7,7%

Nogen af de dage hvor jeg har vandskurt har der vært ca 22 grader, så derfor har jeg efter vandet en gang dagen efter jeg havede vandskuret. jeg havede også presenninger til at afskærme for solen. Men jeg er stadig lidt bekymert for at vandskuringen ville tøre for hurtigt, og om det er ok at efter vand, når man bruger strandmørtel ?

3 spg. Da det var 22 grader nogen af de dage jeg vandskuret og jeg nok kom til at lave en lidt for tyk blanding mørtel (for lidt vand) blev det lidt for hurtigt for tørt til at arbejde med (ca 25-30 minutter), så der for tilsat jeg lidt ekster vand, men efterfølgende har jeg læst at man ikke må tilsætte ekster vand til blandingen, så nu er jeg bekymert for hvad for nogen konsekvenser det ville få.


Håber der er en der ville give sig tid til at svar på min spg. 

Hilsen en fortvivlet GDS mand


1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Sandblæsning af gammelt murværk er ikke optimal. Nu er det gjort, så der er en lang række spørgsmål der skal afklares inden næste skridt.

Da spørgsmålene er så mange vil jeg anbefale du får rådgivning hos Center for Bygningsbevaring i Raadvad.

http://www.bygningsbevaring.dk/radgivning

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis