Terrasse

Hej. Helt ny og grøn på dette site. Har et spørgsmål ang terrasse:

Jeg har bygget en sokkel af fundablokke. Før der kommer stabilgrus i, skal jeg fjerne græsplænen - eller skal jeg? Hvis jeg starter med at lægge en ukrudtsdug ned på græsplænen og så fylder stabilgruset overgå - det bliver et lag på ca 20 cm - går græsset vel ud af sig selv ?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu skriver du ikke noget om hvad belægningen skal være, men skal der ligges fliser, skal du have mulden af, da det ellers vil sætte sig.

Det er korrekt at græsset går ud med ukrudts dug men det vil det nu gøre alligevel under stabil grus. Men du skal have muldlaget fjernet, hvis ikke det er "helt ned til kineserne" 

Det samlede lag ligner 20 cm ( sokkelhøjde / fundablokke => 5 cm fliser - 5 cm afretningssand - og resten i stabilgrus.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for svar. Så selv om græsset går ud vil det synke lidt. Havde ellers lige håbet denne operation kunne spares væk. 

Forøvrigt er 15-25 cm grus, 2 cm sand og øverst 5,5 cm belægningssten

man skal altid fjerne jordlaget da det er martrialer der ikke er helt omsat ( cirka 15-20 cm er humus laget ) . ellers vil det synke ( falde sammen) og dine fliser vil ligge ujævnt  , husk  lidt fald fra huset så vandet løber væk fra soklen 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis