Gårdsplads fri for ukrudt

Vi har fået anlagt en ny stor gårdsplads med grus, hvor der i øjeblikket ingen ukrudt er, men i den gamle gårdsplads var vi ved ved at drukne i ukrudt.

Hvordan holder vi nemmest muligt vores nye gårdsplads fri for ukrudt?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Så skal du sprøjte mod ukrudt...

Du kan også bruge en gasbrænder, eller fjerne ukrudtet ved at rykke det op.

Hvis du giver det en tur af en gårdspladsharve, en gang om ugen, så vil det nok også være med til, at holde pladsen ukrudtsfri. 


Vi prøver igen, i morgen --

Det mest miljø rigtige ville naturligvis være, at vi river gårdspladsen en gang i ugen, men i en meget travl hverdag, så vil vi ofte ikke få det gjort.

Jeg overvejer derfor om det vil være en god ide at bruge et produkt som fx Bayer Pistol, som jeg sprøjter på en gang om året http://www.hojlund.dk/upload_dir/do...DK_web.pdf 

Jeg er klar over det ikke er optimal at bruge gift, men tænker en gang om året må have begrænset skadelig virkning.

Du kunne jo prøve denne metode.

http://sommerhusdromme.dk/i-haven/bekaempelse-af-skvalderkaal-med-skvalderkaal-1-0/

Jeg har læst om metoden flere steder. Dette er bare et link af mange. Det er jo ikke noget gift fabrikanterne syntes om.

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
PeterR skrev den 13-05-2018 10:31:29

Du kunne jo prøve denne metode.

http://sommerhusdromme.dk/i-haven/b...rkaal-1-0/

Jeg har læst om metoden flere steder. Dette er bare et link af mange. Det er jo ikke noget gift fabrikanterne syntes om.

MVH

 Jeg kan ikke få linket til at virke..

Hvis du har en havetraktor, og køber en gårdspladsrive til den, er det jo ret overkommeligt at rive.


Vi prøver igen, i morgen --

Linket henviser til at man laver "ajle" af en plante, og vander med denne efter 3-4 uger. Men konklusionen er at det stort set kun virker på små og nye skud, hvorimod både en selv og naboer forsvinder fra haven på grund af lugten.

Jeg ville gå efter den "Pistol" Den virker på mange slags ukrudt. Men mælkebøtter er ikke på listen, så ser du dem, så skal de tages op eller i det mindste plukkes FØR de går i frø. Blomster skal smides i skraldespanden eller brændes da de danner frø hvis man lader dem ligge. Og en blomst kaster vel 1000 frø. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Du kunne skifte væk fra grus, smide en eller anden form for skærver på i stedet for.


 

Jeg har granit med dug under, der vokser ting også lystigt.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Jeg har tidligere brugt Pistol i vores gamle indkørsel med fliser, der fungerede det rigtig godt, så der ikke kom ukrudt i fugerne. 

Jeg vil også anvende det i vores nye indkørsel med skærver, hvor der allerede er ved at komme ukrudt op flere steder. 

Det kan blive aktuelt at give det en omgang mere hen på efteråret/sensommeren, hvis det er en god lang sommer.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis