Kantklipper/græstrimmer til brug ved trådhegn

Vi har pt. en græstrimmer hvor tråden knækker ca. hvert andet minut og hvor spolen efterfølgende skal tages ud da tråden ryger helt ind i den ved klipning ved hundehegn. Nogen der kender til en kantklipper/græstrimmer der er god til at trinme ved trådhegn/hundehegn?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der findes nogle hoveder, med små plastknive, de er ikke så følsomme over for hegn mv.


Jeg har en Makita akku trimmer på arbejde, den har de plast knive, mener også Bosch har noget der ligner.


Vi prøver igen, i morgen --

Det lyder da sært, at tråden hopper ind i spolen?  Er den monteret korrekt?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Plastknivene bøjer af, hvis man vel og mærke køre den rigtige vej, så knivene ikke hugger i men bøjer af. (det samme gør sig gældende med  trimmersnoren.)

Har selv oplevet, at hele trimmertråden bliver rykket ud, ved nærkontakt med hegn, også med et trimmerhoved der er i orden.



Vi prøver igen, i morgen --

je_ns: jeg tror at jeg er med ifht. til at bøje af. Det betyder vel at jeg skal gå i den modsatte retning af plastknivens rotation? 

Annonce

 du skal gå så snoren "slæber" mod hegnet

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

At slæbe imod hegnet, er det at følge med rotationsretningen på plastkniven/snoren eller gå den modsatte vej? 

Det er enten dit værktøj der går til ved at lade det ramme hundehegnet eller, hvis værktøjet holder tager hegnet skade i stedet.

 Under alle omstændigheder slides varmgalvaseringen af hegnet så det ruster op på sigt. 

God pinse.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis