Renovering af lejlighed (fjern stor blok)

Hej allesammen

Jeg har i min lejlighed en stor blok, som ikke rigtig har den store funktion. Jeg vil derfor høre jer om i tænker det vil være muligt at fjerne den. Der er lys installeret som kan ses på billedet, men hverken fra loftet eller siden. Hvilket får mig til at tro der formegentlig er installeret strøm op igennem gulvet. Vil det betyde jeg skal skifte hele gulvet hvis jeg fjerner den?

Jeg håber i kan hjælpe mig, på forhånd tak. 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Strømmen alene er nok ikke årsag til at gulv skal skiftes. Der kommer nok et kabel fra der hor det tændes. Den kan bare afbrydes og kablet kan klippes over ved gulvet. 

Men der er sikkert ikke noget gulv, der hvor klodsen står. Så et eller andet sjov skal du jo finde på.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis du har ekstra af gulvbrædderne, eller kan finde nogle, kan det nok godt lappes sammen, men nok ikke så det er helt "usynligt".

Men kan du ikke finde de rigtige brædder, men kan leve med det ser lidt anderledes ud, kan det sagtens lappes, så det rent funktionsmæssigt er i orden, men så må du jo leve med at det rent kosmetisk ikke er helt i orden.

Du kan jo også være heldig, at gulvet fortsætter under klodsen, prøv at afmonter fodpanelet, så kan du se hvordan det hænger sammen.


Vi prøver igen, i morgen --

Kan dælme godt forstå du vil af med den blok. Gudfader den er grim.

Men som der bliver nævnt, af med en forliste og kigom gulvet er skåret rundt om, eller om klodsen står på gulvet.

Selvom den skulle stå direkte på gulvet, så vil du med stor sandsynlighed kunne se det bagefter. 


Mvh. Christian M
 

Du kan under ingen omstændigheder reparere gulvet så det bliver usynlig. Det var derfor jeg sagde at du skulle ende med noget andet sjovt. 

Måske lægge en plade op til 3-4 mm under og så beklæde den med en rest vinyl. Så ser det helt anderledes ud og som om det skal være sådan.

Eller lægge en fotostat under og så en glasplade over.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Man kunne måske skære den ned og bruge den som sokkel til et bord?

Så var man fri for at bekymre sig om gulvet.


Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

af med fodlisten omkring "blokken" og check! Det er garantrisse bare HH blokke, der er stablet op på laminatgulvet - eller er det træ??


 

Er det korrekt opfattet der er luft imellem den klods du vil have fjernet og loftet udfra billederne ?

igivet fald så må strømmen komme nedefra 


Noget helt andet, er du lejer eller ejer ellers skal du nok lige have fat i udlejer inden du fjerner inventaret eller laver om.

Det sidste giver meget god mening. Ser de andre lejligheder også sådan ud ? 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis