Skift af gulvvarme termostat

Hej

Har disse termostater i lejligheden, har gulvvarme i alle rum. Nogle mere gule end andre. Hvilke muligheder har jeg får at opgradere til nogle pænere. Det ser noget trist ud med det gule plastik, specielt i stuen. Er bygget i 2007 og kender absolut intet til hvordan temperaturen måles i gulvet eller lignende   

1. Kan/må jeg selv skifte til ny af samme slags? 

2. Er der mulighed for montering nyere model eller er det et større projekt?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan sikkert købe nye hos f.eks, billig vvs eller lign. Men der er forskellige typer, med ledning eller trådløs, og igen nogen som kun måler lufttemperatur i rummet og nogen som også måler med en infra rød stråle ned imod gulvet, så de måler gulvtemperatur også. 

Men det sværeste bliver jo at få de nye programmeret sammen med anlægget så den fra stuen f.eks. ikke styrer værelse o.s.v. 

En anden mulighed kunne være at adskille dem, så alle knapper og dæksler kan komme i vand. Så lægges de i blød i grundrens opløsning hvorefter de skylles og samles igen. Så har de sikkert opnået deres oprindelige farve. Eller give dem en tur i opvaskemaskinen.

Husk ikke at ombytte selve termostater. Skriv bagpå dem hvor de hører hjemme, så de kan komme til at sidde samme sted. 

Jeg er sikker på at du kan sætte en lille skruetrækker under knappen og vippe den ud. Så kommer du til 2 skruer der holder dæksel. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Tak Erik, det hjælper mig lidt på vej. Ser om jeg kan rengøre dem først.  

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis