Bukh dv10 vand fra indsugning

Hej alle sammen 


Jeg købte en båd sidste år, som var perfekt. Motoren kørte som den skulle, den sejle som en drøm. Fik lavet service på den, her fik jeg skiftet olie og svejset motorophængen. 


Så kommer spørgsmålet, efter den kom i vandet. Så larmet den helt vild. Der var mange ting der var galt med den, de er så fixet løbende. Men det sidste promblem har været at der er vand i olien og jeg skiftede pakningerne ved vandpumpen. Men nu kommer der væske/vand fra indsugning, det har den gjort før efter at en har gennemtæsket den med startgas.  Men det forsvandt af sig selv. Hvad kan det være? 

21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvilken motor drejer det sig om, og er den søvandskølet, eller ferskvandskølet.



Vi prøver igen, i morgen --

Sejlbåd eller motorbåd ?


Finnband

Motorbåd.. 

Noob skrev den 11-05-2018 17:50:31

Hej alle sammen 


Jeg købte en båd sidste år, som var perfekt. Motoren kørte som den skulle, den sejle som en drøm. Fik lavet service på den, her fik jeg skiftet olie og svejset motorophængen. 


Så kommer spørgsmålet, efter den kom i vandet. Så larmet den helt vild. Der var mange ting der var galt med den, de er så fixet løbende. Men det sidste promblem har været at der er vand i olien og jeg skiftede pakningerne ved vandpumpen. Men nu kommer der væske/vand fra indsugning, det har den gjort før efter at en har gennemtæsket den med startgas.  Men det forsvandt af sig selv. Hvad kan det være? 

 Vand ud af indsugningen. Vand i olien.  Motoren larmede vildt højt.

Og det sker kun under opstart ???

Starteren har besvær med at trække motoren rundt ???

Er det helt forkert gættet ???



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Toppakningen er gået, eller der er tæret hul i forkammeret, det  sidste håber jeg ikke for dig, da et nyt topstykke koster spidsen ef en raket, men af med toppen.

Ja Leif det passer megetg godt.. fint beskrevet.. 


Og motoren kører meget ujævnt og larmer.. da den kørte.. 

 sidst jeg prøvede gad den ikk starte.. men det sprøjtede med vand ud af indsugning.. 

Finn Gevind skrev den 12-05-2018 09:03:21

Toppakningen er gået, eller der er tæret hul i forkammeret, det  sidste håber jeg ikke for dig, da et nyt topstykke koster spidsen ef en raket, men af med toppen.

 Det er osse mit første bud.. lad os se om andre har andre bud.. 

Noob skrev den 12-05-2018 09:17:54

Ja Leif det passer megetg godt.. fint beskrevet.. 


Og motoren kører meget ujævnt og larmer.. da den kørte.. 

 sidst jeg prøvede gad den ikk starte.. men det sprøjtede med vand ud af indsugning.. 

 Jeg syntes der er noget der ikke helt kan passe sammen i historien. 

Du nævner at motoren før har smidt vand ud af indsugningen, men det "gik" over. Det indikere umiddelbart for mig, det ikke kan være toppakningen eller et revnet topstykke der kan være tale om men at vandet kommer ind af udstødningen i stedet. Den mening basere jeg på at motoren ikke kan starte hvis topstykket er revnet/tæret eller toppakningen er smuttet, så vandet kommer den vej ned på stemplet. Hvis vandet løber direkte ned i krumtaphuset via pumpen kan det ikke havne oppe på toppen af stemplet.

Det vil være dumt at atomisere motoren hvis den kan reddes uden. Derfor vil jeg foreslå du tager nogle billeder af motor installationen med focus på udstødningsinstallationen samt afgangsrørets placering udenbors først.



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis