Inden for den gule streg har du formodentelig synderen til der kommer vand ned i cylinderen. Efter min bedste overbevisning burde den uorginale udstødningsmanifold der er gjort der vende nedad i en vinkel på 45 grader og vandtilslutningen burde være lavet så vandet sprøjter ned mod udstødnings slangen. Som det er nu er der meget stor chance for motoren tager et solidt sug bag ind i cylinderen hver gang motoren stoppes eller startnøglen slippes efter et startforsøg.
Det fusk der er lavet med den gennemsigtige armerede slange holder formodentelig ikke længere end den næste prøvekøring. Der skal rigtig udstødningsslange til.
Motoren har brændt udstødningsslangen af grundet manglende vand til køling, hvilket motoren absolut ikke har godt af !!! Køres den rigtig varm har den revet cylinderen og stempel/olieskrabe-ringene hænger fast i stemplet så kompressionen forsvinder og motoren er ikke til at starte. Samtidig kan topstykket godt have taget skade af varmen.
Det er sådan lige det jeg kan få ywe på ud fra billederne lige nu.
Kan du få motoren startet er både toppakning og topstykke formodentlig i orden. når du starter/laver startforsøg bør slangen på udstødningsmanifolden fjernes og først monteres når motoren er i gang. Ligeså bør den fjernes når du stopper motoren igen.
Du må gerne bruge startgas i meget små mængder men lad være at stå og svinesprøjde med dåsen. Et lille pist er passende.
Prøv og se om du kan få liv inden toppen tages af til indvendig beskuelse.
Det vil jeg arbejde på lige nu, hvis det var mig der stod med motoren.