Bukh dv10 vand fra indsugning

Hej alle sammen 


Jeg købte en båd sidste år, som var perfekt. Motoren kørte som den skulle, den sejle som en drøm. Fik lavet service på den, her fik jeg skiftet olie og svejset motorophængen. 


Så kommer spørgsmålet, efter den kom i vandet. Så larmet den helt vild. Der var mange ting der var galt med den, de er så fixet løbende. Men det sidste promblem har været at der er vand i olien og jeg skiftede pakningerne ved vandpumpen. Men nu kommer der væske/vand fra indsugning, det har den gjort før efter at en har gennemtæsket den med startgas.  Men det forsvandt af sig selv. Hvad kan det være? 

Hej alle sammen  Jeg købte en båd sidste år, som... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nitter skrev den 12-05-2018 11:24:52

 Jeg syntes der er noget der ikke helt kan passe sammen i historien. 

Du nævner at motoren før har smidt vand ud af indsugningen, men det "gik" over. Det indikere umiddelbart for mig, det ikke kan være toppakningen eller et revnet topstykke der kan være tale om men at vandet kommer ind af udstødningen i stedet. Den mening basere jeg på at motoren ikke kan starte hvis topstykket er revnet/tæret eller toppakningen er smuttet, så vandet kommer den vej ned på stemplet. Hvis vandet løber direkte ned i krumtaphuset via pumpen kan det ikke havne oppe på toppen af stemplet.

Det vil være dumt at atomisere motoren hvis den kan reddes uden. Derfor vil jeg foreslå du tager nogle billeder af motor installationen med focus på udstødningsinstallationen samt afgangsrørets placering udenbors først.

 det var efter xxxx brugte startgas på.. kom der en del vand ud.. men efterfølgende så forsvandt det af sig selv.. tænkte det er nok bare det der startgas.. så jeg blev ved så var det væk og motoren kørte.. 


Hvad vil du have jeg ska tage billeder af helt præcist? For du ha fat i noget af det rigtigt tror jeg..

Nu havde jeg nær sagt billeder af alt fra udstødningsventilen, eller så nær du kan komme, til udstødnings hullet placering på ydersiden af dit skib. Det er for at finde ud af om vandet eventuelt kan løbe den vej bag ind i cylinderen. Billederne smækker du så på i dit næste indlæg. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Altså uden at åbne noget som helst? Bare hvordan det er sæt sammen?

Du må altså lige bære over med mig.. har overhovedet ikke noget erfaring med sådan noget.. 

Noob skrev den 12-05-2018 12:51:53

Altså uden at åbne noget som helst? Bare hvordan det er sæt sammen?

 Du skal bare skildre hvordan det er bygget sammen uden at skille noget af. Husk på, du ved hvordan det ser ud, vi andre har overhovedet ingen aning og må derfor gætte (tit forkert).   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce

Slangen indput


Pumpen


Sprøjter med Vand i indsugening

Inden for den gule streg har du formodentelig synderen til der kommer vand ned i cylinderen. Efter min bedste overbevisning burde den uorginale udstødningsmanifold der er gjort der vende nedad i en vinkel på 45 grader og vandtilslutningen burde være lavet så vandet sprøjter ned mod udstødnings slangen. Som det er nu er der meget stor chance for motoren tager et solidt sug bag ind i cylinderen hver gang motoren stoppes eller startnøglen slippes efter et startforsøg.   

Det fusk der er lavet med den gennemsigtige armerede slange holder formodentelig ikke længere end den næste prøvekøring. Der skal rigtig udstødningsslange til.

Motoren har brændt udstødningsslangen af grundet manglende vand til køling, hvilket motoren absolut ikke har godt af !!! Køres den rigtig varm har den revet cylinderen og stempel/olieskrabe-ringene hænger fast i stemplet så kompressionen forsvinder og motoren er ikke til at starte. Samtidig kan topstykket godt have taget skade af varmen.

Det er sådan lige det jeg kan få ywe på ud fra billederne lige nu.

Kan du få motoren startet er både toppakning og topstykke formodentlig i orden. når du starter/laver startforsøg bør slangen på udstødningsmanifolden fjernes og først monteres når motoren er i gang. Ligeså bør den fjernes når du stopper motoren igen.

Du må gerne bruge startgas i meget små mængder men lad være at stå og svinesprøjde med dåsen. Et lille pist er passende.

Prøv og se om du kan få liv inden toppen tages af til indvendig beskuelse.

Det vil jeg arbejde på lige nu, hvis det var mig der stod med motoren.    



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Så du vil have jeg skal prøve at skifte udstødning manifolden? Eller skifte vinklen på den..


Den armerede slange.. er bare midlertidigt.. indtil jeg har fundet ud af hvad der er galt med den.. så skifter jeg alle slangerne på den til nye slanger.. jeg skal osse have en ny vandlås osv.. men vil ikk ofre penge på den.. hvis jeg ikk er sikker på den kan laves.. 

Noob skrev den 13-05-2018 09:07:13

Så du vil have jeg skal prøve at skifte udstødning manifolden? Eller skifte vinklen på den..


Den armerede slange.. er bare midlertidigt.. indtil jeg har fundet ud af hvad der er galt med den.. så skifter jeg alle slangerne på den til nye slanger.. jeg skal osse have en ny vandlås osv.. men vil ikk ofre penge på den.. hvis jeg ikk er sikker på den kan laves.. 

 Bøjningen bør du helt klart udskifte som beskrevet, da måden det er lavet på højst sandsynligt vil give vand baglæns ind i motoren.

 Nu bør du lige få startet motoren op for at konstatere om den ikke lider af andre dårligheder. Jeg har beskrevet for dig hvordan du undgår at der kommer vand baglæns ind.

Ok med slangen. 



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Okay tak for hjælpen.. jeg prøver at fjerne slangen og se om det er det.. ellers skal jeg prøve at demontere indgangen til vandet og se om der skulle være noget der.. inden jeg tager topstykket af.. jeg vender til mig.. når jeg finder udad noget nyt.. 

tak for din hjælp.. 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis