Jeg har en Bosch ZBS 16 gulvunit, som er ca. 13 år gammel. Fyret fik en ordentlig overhaling sidste år.
Pludselig får vi ikke centralvarme ds, det sender ikke varmt vand ud i centralvarmeanlægget konstant (gulvvarme), som det burde. Der er ikke rigtigt noget mønster i hvornår der kommer varme og hvornår der ikke gør.
Jeg har luftet systemet ud og tjekket at der er tryk på ekspansionsbeholder.
VVS firmaet mistænker 3-vejs ventilen, men eftersom den slår til, både i skorstensfejer "mode" og når jeg slukker og derefter tænder fyret igen, så tænker jeg, at den ikke fejler noget?
Hvad kan der være galt?