Orange plast bånd i jorden

Jeg er ved at grave pæle ned til en låge. 

Og finder ud af at jeg har savet et orange plastik bånd over med pælebordet. 


Er der nogen der ved hvad der kan betyde? 


Jeg ved at der er sted på grunden er nedgravet højspændingsledning. Kan det være en indikator for at den ligger der under ?  


19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja, der ligger et kabel under. Jeg synes at kunne ane, at der stå TD.. på det. Det kunne måske være TDC og dermed et tele eller tv kabel.

øv

Ja, det system virker bedst når man kender det.

Men det er normal praksis at lægge den slags plastikbånd over, når man graver noget ned i jorden - både kabler og vandrør.

Nu ved du det til gengæld, så den fejl laver du ikke igen og nu har du mulighed for at få det lavet med det samme.

Du bør grave ned under fra siden med en almindelig skovl for at se selve kablet. Hvis den har taget skade bør du anmelde det til kabel ejeren, da det er billigst at reparere uden den store fejlsøgning. Hvis det kommer til at gå ud over den store tegnebog, kan det være en forsikringssag. ( hus ansvars forsikring) 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Ja det kunne da godt ligne, at der var et kabel der er kappet over.


Vi prøver igen, i morgen --

Fjernede lidt mere jord og der står rigtigt nok TDC på. 

Jeg har hverken fastnet eller internet via kobber, så kan ikke engang teste om det er i stykker. Men det er jo nok. 


Der ingen tvivl om at det er i stykker. Meld det til TDC, måske er du ligeså heldig som mig, at få det repareret gratis, fordi jeg havde gravet splidsehullet.


fase

Det ligner fiber på udseendet af yderkappen.


Elektronikteknikeren

Her kom TDC og lagde nyt kabel uden jeg vidste det. De ringede og fortalte, at der var vand i kablet, som forstyrrede hele Egedevej. Det kostede ikke noget, men  da jeg vidste at jeg havde vand i antennekabelet, fik jeg dem til at undlade at dække renden, så fik jeg lige lagt sådan et nyt i uden, at skulle grave selv   


susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis