Levetid pillefyr

Som overskriften siger, er jeg int i den ca leve tid. Vi er på udkik efter hus og faldet for et, som har et pillefyr der er 10 år gammel. Nu er jeg nysgerrig da jeg intet finder på nettet, hvor længe holder et i gennemsnit før i skifter ud for max udnyttelse.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kommer rigtigt meget an på fabrikatet. Der bliver solgt pillefyr med prisen som 1. Prioritet og som er dårlige til at udnytte pillerne og går i stykker oftere.

Jeg har selv et pillefyr af anerkendt og ganske udbredt mærke, der er 12 år og super form.

Hvis I vil være på den sikre side, så regn 20-25.000 oveni husets pris, så er der til et spritnyt fyr med optimal udnyttelse. Og med faciliteter der gør det 99% selvkørende.

Der fåes energitilskud, hvis I sætter om til bedre fyr.

Et tip. Tag et kik ind i kedelrummet, ses der rust har pillefyret ikke kørt optimalt, hvilket forkorter levetiden betydeligt. 

Jeg har set nyere pillefyr der allerede efter 3 år var utæt og tæret op, grundet forkert indstillinger - kondensvand.

Men er pillefyret passet og plejet er 15-20 år en realistisk levetid for pladejernskedler.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis