Kompressor problemer

Hej alle sammen.

Jeg har en 2.5 hk scheppach kompressor som er et par år gammel og næsten aldrig brugt. Motor kører fint og det kommer masser af luft ned til kontraventil men den opbygger ingen tryk i tanken. Det kommer en lille smule luft ud af vand udskiller men det kommer ingen tryk i tanken. Nogen der kender det problem ? 😊😊

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds

For lige at starte helt simpelt. Vandudskiller ventil skal være lukket, og der skal ikke komme luft ud nogen steder.

Har du røret af ved kontraventil så skal den give tryk der så du ikke kan holde det tilbage med fingeren for røret.

Når det er ok så burde den opbygge tryk. Ellers er det en af ventilerne over cylinder der ikke virker. Der sidder ventil på tryk og suge side. Hvis en af dem er defekt, beskidt eller sidder skævt, så komme der ikke tryk.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Erik og tak for dit svar 😊 jeg skruede toppen af for at kigge efter de ventiler du beskrev men fandt hurtig fejlen da toppakningen var i stykker. Så jeg måtte en tur i thansen og hente et ark pakning papir så nu er det luft på igen . Tak for hjælpen 😊

Ja det kunne naturligvis også være en mulighed. Jeg har aldrig set de ventiler på Sheppach men på større kompressorer. Men de må jo være der da det er en naturlov for funktionen. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis