Fuge omkring vindue med alu ramme

Hej Alle,

Jeg skal have fuget omkring nogle vinduer, træ/alu, hvor der er en alu ramme. Altså er der 3 mm, mellem alurammen også trærammen. Men, hvordan skal sådan det vindue fuges? Skal man her være ekstra nøjsom med IKKE at få fuge ind mellem træ og alu?


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja der ska” kun fuge mellem træ og murværk fugen må ikke lukke mellem træ og alu ramme for så rådner vinduet. Se nedenstående billede det hvide er træet inde bag alurammen

Hov, har først set billedet nu - er fugen ikke trukket helt frem der?


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **

Nej den rammer IKKE alu rammen som jeg skriver den hvide lodrette er træet man kan se bag ved alurammen

Prøv at læse rationelt guide ti” fugning af træ alu vinduer de har en ganske fin beskrivelse med snittegninger.

https://www.rationel.dk/guides/find-hjaelp/faq-2

Ork, det er svært at se det mellemrum mellem træ og alu. selv med briller har taget et billede af det skal fuge. Der hvor de røde streger løber, er mellemrummet.


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
Annonce

Og den må du ikke komme ud over så dit bagstop skal lidt længere tilbage 

ok, jamen så må jeg jo bare igang med et vindue afgangen. Nogle fif til fuge arbejdet?


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **

Hvia du aldrig har fuget før eller er specielt god til det, så overvej at betale dig fra det ved et fugefirma. 


Ellers skær en træplade, smide 2 x lægter på med lidt mellemrum. Bagstop i mellemrummet, øv dig nu i at fuge, indtil du mestre det til UG.

For en ting der ar fuge lige flader, en anden ting er ujævne mursten og fuger.

Det vigtige ved fugning er glattepindene, som bør slibes med ultra fint sandpapir, samt brug  vand med lidt opvaskesæbe i, til at glatte med. Derudover også hvor meget fuge du putter i, så det får en ens og jævn opfyldning - hverken for meget eller for lidt.

Når du har først forsøgt at fuge mellem vinduet og murværket - og det ikke er så pænt, så er det noget forbandet pis at få alt fuget af murstenene.


Mvh. Christian M
 

Jeg var kommet dertil hvor jeg ville lave et test setup, men tænkte at før jeg mestre fugnings ædlekunst, og adskillige patroner med fugemasse gået til spilde, så var det nok bedre givet ud at få en proff til det tak alligevel


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **

Godt valg! Man vil ærger sig noget så grueligt, hvis man selv lavede det og det så jammerligt ud. Pæn fugning er ikke noget alle kan


Mvh. Christian M
 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis