Behandling af træskafter på nye haveredskaber

Jeg har måttet anskaffe et par nye haveredskaber på træskafter. Da redskaberne kommer til at stå ude sommeren over, vil jeg lige give skafterne et-eller-andet. Mine andre skafter på redskaber har aldrig fået nogen behandling, så de er ru og meget triste.

Jeg har Trestjerner Parketlak og Trip Trap Køkkenbordsolie.

Hvad vil monstro være bedst?

(Jeg håber, at det er den rigtige kategori, jeg skriver dette i. Korriger mig ellers gerne).

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vil tro du kan bruge begge dele. Jeg vil dog gå med olien, da jeg ikke bryder mig om at arbejde med glatte haveredskaber, som lakken giver.

Noget udendørsolie havde nok været at foretrække, men køkkenbordsolien er nok bedre end ingen ting. 


Morten

De fleste haveredskaber med træskaft er lakeret fra fabrikken. Så medmindre du har lyst til at slibe den af så ville jeg gå med lakken.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Hvis skafterne havde været lakeret, så havde jeg nok ikke spurgt.......

Jeg har besluttet mig for Mortens bud. Det giver også mest mening med det olie-halløj - og ja! Godt set, Morten: Jeg bruger det jeg har og ved da ganske udmærket, at noget udendørs-olie vil være at foretrække, men..... Så må jeg bare give dem 3 gange og slibe ind imellem. Tak - og slut for nu 

jamen så må Fru Hoffmann da meget undskylde at jeg ikke kunne forstå det. Alle de redskaber jeg har med træskaft har været lakeret.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis