Udvendig fuge mellem skorsten/gavl

Hej!

Vi har lidt udfordringer med fugt i et værelse ved den indvendige del af skorstenen. Over tagniveau har vi fået fuget samtlige skorstensfuger om samt fået lavet inddækningen. 

Vi har dog stadig oplevet en smule fugt når vinden står lige ind på skorstenen. 

Under tagniveau er der en fuge (acryl e.l.) mellem gavlens træbeklædning og murstenen i skorstenen. Jeg tænker at der godt kunne være mindre huller i fugen, som gør at der kan komme vand ind.

Jeg vil derfor høre om følgende:

1) kan der være noget bag fugen man skal passe på med at skære i? 

2) og skal man bare bruge skærekniv til at fjerne det?

3) Hvilken slags fuge ville I anbefale?


Håber der er nogen som kan hjælpe.

På forhånd tak.

Mvh. Thomas


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

der ikke sikkert ikke noget bag ved din nuværende fuge du skal passe på 

du kan fjerne det gamle med en hobbykniv

du skal bruge en byggesilicone  ( og lad nu være med at købe den billige fra jemogfix) 

p.s. det er sikkert ikke en acrylfuge du har nu den bruger man kun indendørs 

p.s.s. er du helt sikker på at den er ved samlingen at vandet finder vej ind, det er set mange gange at det er en utæt skorstensinddækning der laver ballade, 

Tusind tak for svar. 

Jeg har fået en tømrer til at udføre skorstensinddækningen og også fået en til at efterse den senere igen. Så umiddelbart skulle den være ok. Men derfor kan der selvfølgelig godt stadig et lille hul et sted, som ikke er lavet ordentligt. Nu prøver jeg at lukke helt af for fugen i gavlen for at se om det kan afhjælpe problemet. Hvis det ikke hjælper må vi måske se på inddækningen igen..

Jeg havde i flere år problemer med min skorsten. Inddækning blev repareret og fuget men det hjalp ikke.

Det viste sig at være afdækning allerøverst, som var hullet som en si. Det var en tyåe der var støbt i leca, og derfor dejlig let at transportere op på taget. Men overfladen var bare en tynd skal af cement, som blev tæret af oliefyr røg. Så var det stort set som en si. 

Jeg smurte fliselim oven på hele skorstenen, og vupti var det ok. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis