Hvilket dæksel

Hey

Jeg har en brønd i forhaven hvor dækslet er gået i stykker, hvorfor jeg skal have anskaffet mig et nyt.

Jeg har googlet og kigget på VVS-salgssites men bliver helt forvirret over udvalget: materiale, belastning, karme osv. Jeg tænkte at nogle herinde derfor kunne fortælle mig hvad det er jeg skal have fat i. Jeg har målet det nuværende dæksels diameter til at være ca. 58 cm. Og her er et billede af det:

Nå, nogle inputs?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er jo et ældre dæksel, så kunne forestille mig, du skal ud og lede efter noget brugt.

Ellers skal du have et helt nyt, men så skal du have den dertilhørende karm, det er ikke helt billigt.

Vedrørende belastningen, så afhænger det jo af om der er kørende trafik hen over, og om det er person eller lastvogne.

Alternativt kunne du måske få skåren en rondel i 8-10 mm pladejern, eller fjerne jernkarmen, og ligge et betondæksel på, men så bliver det jo lidt højere.


Vi prøver igen, i morgen --

Hej je_ns

Tak for ganske brugbar info!

Jeg må se om der findes noget brugt så

Når du skriver at det vil være dyrt hvis det skal være nyt, er det så fordi det er et stort arbejde at installere sådan en karm? Eller er det selve materialet du tænker på?

Det er nemt at installere et nyt, karmen ligger bare løst oven på betonbrønden.

Prisen afhænger meget af om det skal være et 40 tons  til tung kørsel, eller om der kun er tale om let trafik.

Du kunne jo kikke på dette her som er noget armeret plast, og kan holde til let trafik

https://www.privatgrossisten.dk/shop/letvaegtsdaeksel-60-cm-25535p.html

Eller på nogle i støbejern, det ser ud til karm og dæksel købes hver for sig.

https://kloakgods.dk/karme-og-d%C3%A6ksler/k%C3%B8rebanekarme/




Vi prøver igen, i morgen --

Tror faktisk jeg har et vejdæksel i sejjern du kan få for to rammer carlsberg  . Jeg tjekker lige diameteren. Bor på Amager.


Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis