Acrylfuge mellem fodliste og trægulv, istedet for alm. fejeliste?

Har lige sat nye fodlister op i vores 2 stuer (ældre hus .. de gamle trægulve er netop blevet afhøvlet).

Istedet for en traditionel fejeliste nederst på fodlisterne ... så overvejer jeg (læs: fruen :) at lægge en acrylfuge imellem fodlisten og trægulvet.

Hvad tænker i?
Gulvet vil jo arbejde lidt.


mvh  Jan

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

En acrylfuge som er let klæbende vil holde på skidtet det værst tænkelige sted - helt ude langs gulvets kanter.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

DONT! Jeg fugede kortvarigt som et forsøg under et lille stykke fodpanel. Det tager et par uger, så er det sort og fnulret.


Jeg er ved at sætte fodpaneler op også. Enten bliver det en lille fejeliste (sandliste?) , eller så lever vi med de små sprækker. På det gamle gulv købte jeg de små plastiklister, de kostede ikke alverden og var egentlig ganske pæne, samt dejlig flexible.

Tak for respons. Men hvis man lader sprækkerne være ... så vil der vel bare ophobe sig snavs, fnuller m.m. under fodlisterne.

Det lugter af en feje/sandliste ...


mvh  Jan

hvis du har et svømmende/flydende/kært barn har mange navne, må du ikke fastgører gulvbrædderne til fodlisten med en fuge eller andet

Det bliver noget skidt. Acryl er vandbaseret, og har ikke særlig meget fleksibilitet.



 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

JEg forstår ikke helt problemet. Hvorfor har du gab mellem gulv og fodlister, hvis du lige har installeret nye fodlister? Normalt er det når folk ikke gider fjerne fodlister når de lægger nyt gulv, at der er et vandret gab, som de så dækker med en fejeliste. Mener du et lodret gab? (luft under fodlisten?)


Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis