Kvadratmeterpris på trykprøvet råhus med facadesten

Hej

Vi skal inden for en overskuelig fremtid til at have opført en ny villa. Det samlede budget for villaen bliver omkring 3 millioner uden grund og vi regner med at det bliver en fuldmuret funkis-villa på huset vil blive placeret på en skrånende grund ned mod vandet. Huset bliver på omkring 200 m2 og med 70 m2 muret garage.

Jeg vil gerne lave så meget som muligt selv, men er også bekendt med mine begrænsninger. Jeg tænker derfor jeg skal have et firma til at bygge et råhus og så lave resten selv. Det vil sige selv vandskure, male, sætte loft op, stikkontakter og andet "slut-el", lægge gulv, sætte køkken op, bryggers op, badeværelser (klinker og møbler) samt alt udenfor.

Hvad skal jeg forvente af kvadratmeterpris på et råhus hvor klimaskærmen er komplet (tag, vinduer og facadesten) og huset er trykprøvet? Jeg vil gerne have lidt kendskab til priser inden jeg kontakter byggefirmaerne, hvilket er grunden til at jeg ikke bare ringer til dem :-).

Mvh Henrik

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er umuligt at svare på.

Hvilken indretning og hvilke opvarmning påtænker du? Det er bare nogle få spørgsmål i en lang række der skal afklares inden vi bare kommer i nærheden af et kvalificeret gæt.

Angående trykprøvning: Første gang du hænger et billed op har du punkteret konstruktionen. Det skal der også tages hensyn til ved konstruktionen, såfremt du skal gøre dig håb om huset stadig er helt tæt fremover, hvilket også påvirker prisen.

Du bliver nødt til at kontakte firmaerne for at få et kvalificeret grundlag til at træffe det rigtige valg.

3 mill. er immerværk en pæn slat, så jeg ville være meget omhyggelig med de indledende knæbøjninger for ikke senere få en økonomisk lussing.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Opvarmning bliver enten med fjernvarme eller luft til luft-pumpe - det afhænger af hvorvidt der er tilslutningspligt og hvad der bedst kan betale sig.

Jeg tænker ikke at et hul halvt ind i væggen "punkterer" huset og er for så vidt heller ikke så bekymret for nogle enkelte utætheder efterfølgende. Men trykprøvningen viser jo at håndværkerne har gjort deres tilstrækkeligt - så er resten op til mig....

Mht indretning afhænger det helt og holdent af hvad arkitekten anbefaler. Vi tænker selv indretning lidt ala et normalt typehus på 190 m2, dog i forskudte plan grundet en skrånende grund. Jeg er ikke bekendt med hvor meget dyrere det er at bygge på denne måde og havde derfor brug for lidt input... Vi vil iøvrigt ikke bruge "eksklusive" materialer, men nogenlunde samme materialer som til et normalt typehus.

Tænker stadig der er nogen herinde der kan komme med et kvalificeret bud, er det 5000, 7000 eller 9000 per m2?


mvh Henrik

Det er alt for individuelt men jeg har flere bekendte der fordi de var håndværkere tog et typehus som medbyg. Den højeste besparelse var 300.000 på 3 millioner.  Han sagde at det gjorde han ikke igen. Besparelsen på kreditforeningslånet stod ikke mål den indsats han og familie og venner lagde i det efter arbejdstid. Jeg byggede selv et hus med 28.000 mursten i efter arbejdstid.  Gør det aldrig igen,  så længe prisen på lån er så lav. 


km

PS jeg nærlæste lige hvad du selv ville lave. Det skulle være fordi du gerne ville lave det selv for du er nede i at lave det kosmetiske selv,  hvor besparelsen er begrænset.  Mit bud er besparelse på omkring 100.000. En køkken montør bruger 2-3 dage på et helt hus. Du bruger måske det dobbelte. Hvis du har vandskurede vægge og troldtekt bruger malerne 4-5 dage. Advarsel: lidt uensartet vandskuring ser endnu mere forfærdeligt ud når det bliver malet.  Trægulvene måske 1-2 dage. Klinker Ca 3-6 dage afhængig af bemanding og mængder


km
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også