Stihl kombimaskine driller

Hej 

Jeg har en Stihl kombimaskine (130 R), som driller på to punkter.

1. den går ud i tomgang - hvad skrue skal der stilles på?

2. På det separate forlængerrør ser det ud til at den firkantede kraftaksel (PTO agtig) er gledet ind i selve stangrøret. Dermed rasler den rundt inde i røret og har efterladt et firkantet hul. Er der nogen smart måde at fiske den ud på? Kan stangen skilles?

Venligst, Silas


11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tomgangsskruen kan være benævnt lidt forskelligt på en Stihl. Den hedder ikke H eller L, men enten LA eller et tegn med en pil.

Den med forlængerrøret kan jeg ikke rigtig greje, da stangen så skal hænge ud af den anden ende når den er for langt inde i den anden. Måske akslen er knækket i to stykker ?

Hvordan du skiller omtalte rør, kan jeg ikke fortække uden at stå med forlængerrøret i hånden.

Håber det skrevne har hjulpet dig en smule. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Det er jo den sjove Stihl som er en firetakter, som køre på olieblandet benzin.

Udover det kan være blandingen, kan det være ventilerne skal justeres.

Og så mener jeg der er en ting mere der kan drille, noget med sod, men husker det ikke præcist.

Et nyt tændrør kan ofte hjælpe, når der er opstået problemer.

Har du tjekket at forlængerrøret  er skubbet helt på plads, i den modsatte ende, er den ikke det "forsvinder" den firekantede aksel.



Vi prøver igen, i morgen --

Fik ikke lige med vedrørende, den forsvundne aksel.

Der sidder sådan en plast klips af en slags i enden af røret, den kan finde på at gå løs, så den kommer for langt ud af røret, kunne også være det.


Vi prøver igen, i morgen --

Det lyder som noget

Fik skilt det hele ad - ingenting ser brækket ud, men ser heller ingen klips.

Hvordan får man så firkantakslen til at sidde igen - fast, så den hverken falder af el sniger sig ind i røret igen som en skildpadde?

Annonce

Din aksel ligner noget der er brækket, det er ikke helt den model jeg kender til, her er akslen rund, med en firkant i hver ende.

Så det er ikke sikkert der er sådanne clips, som jeg beskriver det.


Vi prøver igen, i morgen --

Mja, min er firkantet med én rund ende. Den ser ikke brækket da alle flader er jævne, glatte og ens - samt ligner akslerne fra de andre værktøjer. Det virker mest som om den har været klemt fst på en måde og nu er gået lø

Hvorom alting er, mange tak for rådene. Jeg må nok på værksted med kaloris

God aften, Silas

Ja der kan da nok godt være et mellemrør, den har siddet fast i.


Vi prøver igen, i morgen --

stemplet er knækket i dit forlængerrør. Du kan købe hele indmaden i røret samlet til omkring 300,-

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej Maf

Det var dét jeg håbede. Den lokale maskinpusher påstår imidlertid at stihl ikke sælger rep dele til dette rør. Har du en anbefaling til en butik som fører dem?

Vh, Sila

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis