Berøringsfri armatur?

Hej

Vores datter på 3 har problemer med at åbne vandet på badeværelset uden, at det sprøjter ud over hendes tøj..

Så jeg overvejer et berøringsfrit armatur, så det måske bliver nemmere at få hende til selv at vaske fingre 😅

Jeg har aldrig selv haft sådan en, de steder jeg har boet, så jeg er på jagt efter lidt erfaringer:

- Fordele / ulemper kontra en alm. 

- Hvilken model skal man gå efter (max 2000,-)


Jeg kan se, at det næsten er umuligt at finde en med en stang til bundventil, så jeg tænker jeg skal have fat i en push-open bundventil? Fungerer de fint nok?


Håber i har lyst til at besvare mit indlæg 😊


Tak! 👌🏻

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ingen, der har inputs

Hvad angår vandhanen, tror jeg sprøjteriet har mere med tudens vinkel at gøre. Du kan eventuelt overveje at skifte til et længere greb, det gør det lettere at kontrollere vandmængden. 

https://www.rabat-vvs.dk/d/Vola-Mellemlangt-greb-60-mm-mellemlangt-greb-i-krom-i8124.html

Vi har push-up bundventiler på vores badeværelser, og de virker fint, men de holder ikke evigt. 


Med venlig hilsen

Anders

Ingen tvivl om at sprøjteriet skyldes tudens vinkel og vaskens udformning. Vandstrålen rammer jo næsten diagonalt på vasken. Det er dømt til at sprøjte med mindre man åbner meget lidt/forsigtigt.

Hvis du har ballofix eller lignende stopventil før armaturet, kan du overveje at "skrue ned" for vandtilførslen (lukke lidt for ventilen). Det begrænser trykket og dermed sprøjteriet. Om i andre så kan leve med det mindre tryk er noget andet. Men prøv da.

Sådan løste jeg det selv på arbejdet, hvor vi har VOLA berøringsfrie armaturer, der også sprøjtede pga. dårlig kombination af vask og armatur. Fandt så senere ud at, at man kan få perlator (spidsen af "tuden"), der har indbygget begrænser.


Hej,

Jeg deler lige min erfaring, måske det stadig kan bruges.

Jeg har ikke så meget styr på, hvorfor det sprøjter, men det ser heldigvis ud til at andre har det.

Jeg har dog god erfaring med min push-up bundventil, som jeg har købt hos BilligVVS, https://www.billigvvs.dk/VVS-Vaske-...tiler.html. De var rigtig gode til at give råd og vejledning, da jeg var lidt i tvivl om hvad jeg skulle købe. Prøv evt. at snakke med dem


vh
Christian
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis